Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Värderingsintyg

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hebbe, 5 oktober 2014.

1. Hebbe
    Trådstartare

Hebbe Friends of KS

Hej!

Om jag säljer en klocka med värderingsintyg i detta fall från Rob E så står ju mitt namn på detta samt mitt p nr. Kommer det funka för köparen vid tex försäkringsärenden eller måste intyget göras om? Sedan vet jag inte om det är bra att ha sitt p nr på vift?

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Bolagen brukar kräva personliga intyg. Våra personnummer är redan på vift.

jabla och Portofino gillar detta.
  3. Hebbe
    Trådstartare

Hebbe Friends of KS

jo men ska det då inte vara rätt p nr på intyget eller räcker det med mitt. ingen fara att att mitt står där då?

4. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Skriver ni ett kvitto mellan köpare/säljare med personnummer så borde det styrka ett ev försäkringsärende längre fram i tiden.

Hebbe gillar detta.
  5. Hebbe
    Trådstartare

Hebbe Friends of KS

Ok, det borde ju funka såklart

6. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Jag brukar klippa ur mitt namn och dylikt ur värderingsintyg vid försäljning. Ganska lätt att se igenom om det bara är överstruket.

Mvh

Eder rättshaverist

7. Hugii

Hugii Biskop

personnummer får man tag i på nätet oavsett... Men det känns ändå konstigt att mitt per.nr står på nåt som någon förvarar hemma hos sig. När jag köper/säljer så skriver jag bara födelsedatum/namn/+nummer på ID-handlingen.

Mårtenssons ur Brookfield