• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens dyraste parfymklocka?

Något att ha?

  • Ja

  • NEJ


Resultatet är endast synligt efter enkät.

agraw

Cartier
2-Faktor
Rolig utveckling av tråden. Måste erkänna att jag inte hade någon aning om att RL gjorde riktiga klockor, och den första klockan i tråden var gräslig, men kul när man överaskas med hur lite koll man har :) Inte länge sedan jag blev informerad om att Hermes gör finfina klockor :)
ja, Hermes gör åtminstone en riktigt fin klocka, som jag tycker om!

Hermes.jpg
Hermes-Baselworld-2015.jpg
 

Oew

Rolex
Många som försöker bevisa sig själva som riktiga tillverkare på senare tid. Montblanc, cartier (har ju varit en klassisk tillverkare länge men har gjort en form av nystart), Hermes och RL för att nämna några! Riktigt härligt tycker jag och diggar klockorna som finns i RL's utbud. En salig blandning av steampunk och klassiskt.
 

JKanon

Omega
Om urverken är bra (och om jag hade den budgeten) så skulle jag rent hypotetiskt kunna köpa en klocka från RL. Det är trotts allt insidan som räknas...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Märket har så gott som ingen historia, inga modeller har någon proveniens. För mig är insidan mer än den rent fysiska insidan när det gäller klockor. Om märket tidigare inte gjort sig känt för andra produkter såsom kläder, parfym och annat hade det vart en annan sak. Av den anledningen gillar jag F.P Journe, men spolar detta märke.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Märket har så gott som ingen historia, inga modeller har någon proveniens. För mig är insidan mer än den rent fysiska insidan när det gäller klockor. Om märket tidigare inte gjort sig känt för andra produkter såsom kläder, parfym och annat hade det vart en annan sak. Av den anledningen gillar jag F.P Journe, men spolar detta märke.
Håller inte med, borde vara produkten som intresserar en och inte någon halvlökig story telling. Tycker finur passar väl in bland Purple och Black Label hos RL.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Parfymklocka? Okunnighet säger jag. Man kan inte bara kolla på varumärket och ta för givet att det är skräp... En snabb googling senare och man blir varse vilken typ av ur det rör sig om.

Tycker att är riktigt coolt att RL slår sig in i det här segmentet. Samtidigt är designen inte min kopp te, men det är en annan sak.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Provade lite RL i veckan. Gillade! Favoriten är den på brunt strap. Kostar typ 16k svenska. Kronografen var lite för stor för min 16 cm handled...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Min tatuerare har bland annat guldisen i sin samling. Listar 17,5k dollar...
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Taxman

Rolex
2-Faktor
Parfymklocka? Okunnighet säger jag. Man kan inte bara kolla på varumärket och ta för givet att det är skräp... En snabb googling senare och man blir varse vilken typ av ur det rör sig om.

Tycker att är riktigt coolt att RL slår sig in i det här segmentet. Samtidigt är designen inte min kopp te, men det är en annan sak.

Jag håller helt och fullt med om att det är roligt att RL satsar på kvalitetsurverk och inte köper ngt billigt för att det ger bättre marginal. Jag tror också att det kan vara ett lyckat drag då det blir lite mer unikt jämfört med andra parfymmärken.

Men för så pass mkt pengar vill jag hellre köpa en klocka/klockmärke med mer historia och tradition för att det känns mer spännande.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Håller inte med, borde vara produkten som intresserar en och inte någon halvlökig story telling. Tycker finur passar väl in bland Purple och Black Label hos RL.
Delar delvis din åsikt, men dock så tycker jag ändå varumärket är viktigt. Hade Volvo fått för sig att lansera en über lyxig klocka med Patek verk i, så hade jag då inte blivit styv i brallan för det....
 

Kalle Stropp

Breitling
Nä, jag skulle aldrig köpt den - oavsett personlig ekonomi eller urverk som sitter i. Den är för mig lika attraktiv som Tag Heuers Formula 1-brandade klockor eller Hublots motsvarighet med Ferrari. Det vill säga inte attraktiva alls, även om jag både gillar Formula 1 och Ferrari.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag håller helt och fullt med om att det är roligt att RL satsar på kvalitetsurverk och inte köper ngt billigt för att det ger bättre marginal. Jag tror också att det kan vara ett lyckat drag då det blir lite mer unikt jämfört med andra parfymmärken.

Men för så pass mkt pengar vill jag hellre köpa en klocka/klockmärke med mer historia och tradition för att det känns mer spännande.
Man får såklart tycka vad man vill men med sådana åsikter cementerar du en världsordning och gör det omöjligt för nya märken att slå sig in i segmentet. Du vill alltså ha ett premiummärke med lång historia? Hur tänkte du att ett märke skulle få lång historia om de inte börjar någon gång? Att du sedan Inte vill vara med på tåget är en annan sak men jag hoppas att det finns de som vill. Annars kommer vi aldrig att få se nya märken i det övre segmentet.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Man får såklart tycka vad man vill men med sådana åsikter cementerar du en världsordning och gör det omöjligt för nya märken att slå sig in i segmentet. Du vill alltså ha ett premiummärke med lång historia? Hur tänkte du att ett märke skulle få lång historia om de inte börjar någon gång? Att du sedan Inte vill vara med på tåget är en annan sak men jag hoppas att det finns de som vill. Annars kommer vi aldrig att få se nya märken i det övre segmentet.

Nej, så kanske det är. Men jag ser inget problem i det. :D Vill någon annan köpa så är det fritt fram.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Man får såklart tycka vad man vill men med sådana åsikter cementerar du en världsordning och gör det omöjligt för nya märken att slå sig in i segmentet. Du vill alltså ha ett premiummärke med lång historia? Hur tänkte du att ett märke skulle få lång historia om de inte börjar någon gång? Att du sedan Inte vill vara med på tåget är en annan sak men jag hoppas att det finns de som vill. Annars kommer vi aldrig att få se nya märken i det övre segmentet.

Haha! "Cementerar en världsordning" - du tycker inte att du tog i lite väl? ;) :)
 

Räven

Cartier
Hoppla! En tusenmilafärd börjar alltid med ett steg. Men stigbygelsformen fastnar i trippelbommen och dyker i vallgraven.
 

JKanon

Omega
Man kan inte leva på gamla meriter, och som tidigare sagt är alla klocktillverkare nya i början... Skulle inte förvåna mig ifall RL kommer in i finrummen på riktigt om X antal år (om de nu inte redan är där).

Sen förstår jag också att man hellre vill lägga 100 tuss på en annan klocka – det hade jag nog också gjort om jag ska vara ärlig. Visserligen har inte det någonting med Ralph Lauren som tillverkare att göra.
 
Topp