Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Världens onödigaste fråga, ej klockrelaterad men...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jockinho, 8 mars 2016.

1. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    är det fler än jag som har problemen få KS sida att starta med wi-fi?Funkar klockrent när jag surfar på mobilsurfen men oftast inte alls när jag kör på trådlösa nätverket hemma (någon gång ibland). Alla andra sidor funkar bra...

Tänkte om jag är ensam med detta :-/

2. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Beror troligtvis på att du har olika DNS:er för mobilt (tex Tele2) och wifi (tex Bredbandsbolaget). Testa att byta på wifi till 4.4.4.4 och 8.8.8.8 (Googles DNS:er).

Finns det någon forumdel för att ställa frågor om själva forumet? @Denke @Spencer66

Jockinho gillar detta.
  3. Hugii

Hugii Biskop

Kanske frugan som portat KS på WiFi´n?

OnT: funkar felfritt hemma hos mig...

Stroboman, Lunkan, yonsson och 7 andra gillar detta.
  4. Oscaro

Oscaro Biskop

KS nya avdelning "Metasnack"

Jolly gillar detta.
  5. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Jag har lite samma sak med mobilen över wifi hemma. Går inte att nå KS. Kör alltid över mobilbandet istället. Däremot funkar KS över wifi med mina två datorer utan problem.

Senast ändrad: 8 mars 2016
  6. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har hänt att forumet har legat nere pga att de förbättrar det men är sällan jag inte har kommit in:)

7. MJ24

MJ24 Friends of KS

Samma här!
    Mäter hastighet och hamnar på +90mb/s, alla sifor utom KS funkar bra, men på svarar ofta cannot open, server timed out.

8. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Jag upplever ibland samma fenomen. Jag har Ownit, kanske oväsentligt.

9. Hmm kan ha hänt då och då, men då har jag kört via mobilbandet.

10. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Så för egen del med, via datorn går det bra med.

11. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Ni som har problem via wifi: Vilken ISP har ni? (Bredbandsbolaget, Telia etc)

12. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Om det inte redan finns en avdelning som jag missat vore det bra om KS hade en. Lätt att få svar på frågor om forumet och för KS att få tips om förbättringar :)

13. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Har inget problem med KS (dock har brorsan problem och får timeouts). Vi sitter med BBB.

Däremot har vi problem med Uret.se vilket för två veckor sedan slutade fungera helt. Fungerar bra utanför nätverket men inte i, någon mer med samma problem?

14. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Testat att byta DNS till Googles tex för att se om det hjälper?

15. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Vi kör redan med det, hjälper inte alls. BBB har ju haft stora problem med vet inte riktigt vad som har hänt. Fungerade bra för typ två veckor sedan och nu fungerar det inte alls.

Torsten gillar detta.
  16. jurassicjay

jurassicjay Bonde

Jag var i kontakt med BBB senast idag. Har haft problem med förlorad uppkoppling, vissa sidor vill inte laddas etc under en tid och fick till slut nog. Precis som väntat kunde de inte se några störningar och gav mig heller inga förslag till lösningar.
    Det jag sedan gjorde var att köra en reset på routern, uppdatera firmware till senaste, bytte till googles 8.8.8.8 dna och ändrade bandbredd samt kanal på routern för både mitt 2,4ghz- och 5ghz-nät. Sedan dess har allting faktiskt funkat helt perfekt utan att jag fått någon "drop" alls. Du har kanske testat att göra detta redan, men om inte kan det vara värt ett försök!

Torsten gillar detta.
  17. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Okej! Kör också BBB och har inga problem.

18. CptSlow

CptSlow Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har hänt mig också i omgångar. BBB som isp. Gäller bara mobilen och har inte hjälpt att byta till Googles dns. Dock brukar problemet försvinna efter ett tag men sen kan det komma tillbaka igen. Ibland är det en timme och ibland är det några dagar. BBB som är den svaga länken? Har dock aldrig problem med andra sidor vad jag märker.

19. toftich

toftich Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Har samma problem ibland på surfplattan när jag använder wifi (har bbb) hemma.. Har bara fått felet på KS. Men funkar fint när jag slår på det mobila nätverket.

20. Roffe

Roffe Borgare

Kör också BBB, inga problem med KS likt dig men som du säger, uret.se fungerar inte öht.. Dock fungerar det utmärkt på telefonen (mobilt nätverk dvs.).

21. MJ24

MJ24 Friends of KS

Banhof

Jerico gillar detta.
  22. MJ24

MJ24 Friends of KS

Samma för mig...

23. HateWinter

HateWinter Friends of KS

Det fenomenet har jag med lite då och då. :rage:

EDIT: Och det gäller endast KS, provar jag andra sidor fungerar det felfritt.

24. Samps

Samps Borgare

Från:
    Västerås
    Klocksnack fungerar från och till (med från) med wifi på mobilen i hemmet, fungerar klockrent via datorn och wifi. Bara upplevt detta problem här på KS, aldrig några andra sidor.

25. Utforskaren

Utforskaren Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Någon från TTT som jobbar på BBB(?) :D

Torsten och toftich gillar detta.
  26. davkar

davkar Torpare

Samma här, händer bara på KS. Kör Comhem.

paradis gillar detta.
  27. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Har problemet hemma hos tjejen. Fick svar av @daviden att det hade med routern att göra.

Sen har admins spärrat så man inte kan nå KS om man använder VPN-uppkoppling också.

28. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Om Din bror lider av beteendeproblem och får Timeout av föräldrarna hör väl knappast hemma på Klocksnack???

Torsten, paradis, floristen och 2 andra gillar detta.
  29. CptSlow

CptSlow Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Går det att utveckla svaret lite @daviden ? Ett problem med routern som endast påverkar en sida? Är det inte sidan som är problemet då trots allt? Antar dessutom att vi sitter med olika routers allihop.

30. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
Mårtenssons ur Brookfield