• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens onödigaste fråga, ej klockrelaterad men...

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag vill ändå poängtera att om det är något som faktiskt är värt att slösa upp mobilsurfen på så är det KS ;)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
är det fler än jag som har problemen få KS sida att starta med wi-fi?Funkar klockrent när jag surfar på mobilsurfen men oftast inte alls när jag kör på trådlösa nätverket hemma (någon gång ibland). Alla andra sidor funkar bra...

Tänkte om jag är ensam med detta :-/
+1 på detta. Har Telia härhemma!
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Kör(t) KS med Comhem, Telia och IP Only och ofta på VPN, men har aldrig upplevt problem med att nå sidan. Vore intressant att se en traceroute av någon som inte kommer åt KS.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag har ofta stora problem att stänga ner sidan när jag surfar på KS. Tror inte det har så mycket med min uppkoppling att göra som det alldeles för intressanta innehållet på webbplatsen. Hur som helst skulle det vara skönt om någon har förslag på en lösning för jag har många vardagssysslor som inte hinns med och blir lidande på grund av detta?
 

paradis

Audemars
Har Comhem , iPad över Wi-fi . iMac direkt ,allt funkar perfekt. Så tråkigt när det inte går som det ska......
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
händer på min adroid i vissa fall att sidan inte laddas, fungerar att slå av/på wifi och spamuppdatera
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har ofta stora problem att stänga ner sidan när jag surfar på KS. Tror inte det har så mycket med min uppkoppling att göra som det alldeles för intressanta innehållet på webbplatsen. Hur som helst skulle det vara skönt om någon har förslag på en lösning för jag har många vardagssysslor som inte hinns med och blir lidande på grund av detta?
Steg 1: Surfa bara KS med en riktig dator, inte sådana där batteridrivna historier som mobiler, plattor och lappisar.
ibm5150.jpg


Steg 2: Köp en korttidstimer från närmsta gubbdagis och koppla in på datorns elkontakt.
timer.jpg

http://www.clasohlson.com/se/Korttidstimer-30-min/36-3294

Steg 3: Surfa runt i 30-minutersintervaller som avslutas med förhöjd blodtryck men en underlig och ovan känsla av fritid.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kör BBB och det tuffar på utan problem. Ibland känns det dock som att det vore bra för min allmänna effektivitet om jag spärrade KS i routern ibland :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hittar vi någon lösning?

Funkar inte på min Android på wifi och inte heller min iPhone på wifi.... (men utan wifi funkar).
Har Bredbandsbolaget.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nu funkar det inte för mig alls. Kommer inte in på KS senaste timmen varken på mobilen eller datorn. Mobilen kör telenor och datorn BBB. Testat att byta DNS till Googles men det fungerar inte heller. Någon som har en lösning?

Surfar via VPN nu för att kunna skriva detta.
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Nu har jag också samma problem. Funkar fint att nå klocksnack.se med mobilt nätverk men inte via WIFI. Testat med flera olika Android enheter. Har Bredband2 hemma om det nu är av betydelse. Inte sett att jag har problem med några andra sidor, endast klocksnack.se där jag märkt av detta.
 
Topp