• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världspremiär

hellbit

Cartier
Vad tycks? Själv gillar jag den:)
image.jpg
 

F-L-P

Panerai
Skit snygg. Gillar blåa tavlor.
Men antar att den likt de flesta iwc är alldeles för stora. nya ingyn är väl undantaget.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ser lovande ut, vet du några mått på den och om den kommer med andra färger på tavlan?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hmm...lite kluven faktiskt.
Vill nog se den live för att kunna bestämma mig för vad jag tycker.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skitsnygg! Håller med om att den är för stor. Älskar IWC men tycker det är synd att vissa av deras klockor är så pass stora.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jäklar va snygg men precis som en hel del andra så måste IWC släppa sargen och ta ner sina klockor en storlek.
 

Apansson

Torpare
Den är fin - även om jag har extremt svårt för dagkomplikationer där inte hela dagen skrivs ut. Gäller väl lite för månad också, där är det snyggare att ha typ som på sky-dwellern eller nån sån lösning.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tror att urverken tar den platsen och att det egentligen inte är ett självändamål. Tänk Ändå, 7 dagars powerreserve på en annual calendar
Men det är väl mer tjockleken. Bode kunna ta ner diametern lite utan att bygga en alltför topptung klocka. Äh, vad vet jag... Hade uppskattat lite mindre iaf
 

fredrikb

Cartier
Tycker IWC håller på att tappa det, faktiskt. Jättefina klockor och fantastisk finish. Men storleken alltså...

De är så stora (både tjocklek och diameter) att de liksom inte passar till någonting. För stora för att var adressur och som sportigare klockor duger de inte eftersom de är så extremt stötkänsliga (en ding på glasringen på den där så är det bara att glömma att polera bort). Man ska vara bra stor för att de ska funka till kostym och inte ens då tycker jag att det brukar se särskilt bra ut.

Dessutom har modellfloran spårat ur. Det bara växer och växer och spretar. Inga klassiker etableras utan man får snarare känslan "vågar jag köpa denna, eller kommer den en nyare modell snart". Inte värdigt.

Min känsla är att om (när) trendpendeln bort från oversize fortsätter så kommer IWC vara illa ute. Urverken är helt enkelt för stora.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker IWC håller på att tappa det, faktiskt. Jättefina klockor och fantastisk finish. Men storleken alltså...

De är så stora (både tjocklek och diameter) att de liksom inte passar till någonting. För stora för att var adressur och som sportigare klockor duger de inte eftersom de är så extremt stötkänsliga (en ding på glasringen på den där så är det bara att glömma att polera bort). Man ska vara bra stor för att de ska funka till kostym och inte ens då tycker jag att det brukar se särskilt bra ut.

Dessutom har modellfloran spårat ur. Det bara växer och växer och spretar. Inga klassiker etableras utan man får snarare känslan "vågar jag köpa denna, eller kommer den en nyare modell snart". Inte värdigt.

Min känsla är att om (när) trendpendeln bort från oversize fortsätter så kommer IWC vara illa ute. Urverken är helt enkelt för stora.
Hear, hear!
 
Juryn är ute för min del när det gäller "annual calendar-visningen" kl 12 (framförallt på den blåtavlade varianten). Känner nog att less is more i detta fall och att den "vanliga" 5001 är så bedårande vacker att jag hellre skulle valt den.

lånad bild
125335552.jpg
 

paradis

Audemars
Tycker också att den är jätte vacker,med den blåa tavlan. Något som jag mindre tycker om är storleken, alla nya modeler är så stora, för stora . :) Annars fantastiska........
 
Topp