• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värsta kommentaren!

oscaroscar

Panerai
"Är de DÄR en rolex? FAN va liten! Trodde de skulle vara både mycket större och mycket tyngre.."

En polare som fått för sig att ju större, desto finare. Tyngden kan man förstå men storleken är fan optimal.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
"Automatisk klocka betyder att den ställs mot automuret i Schweiz, tro mig jag vet vad jag snackar om" - När jag visade min nya PO för en polare och försökte förklara urverket. Han trodde inte på mig, inte ens med visning av glasbaksidan.

Din kompis har rätt, rotorn man ser bakåt är ren dekoration
 

BME

Cartier
Vet inte om det är den värsta men tyckte den var lite rolig när jag precis köpt min PAM111 säger en kompis som väl iaf har ett intresse som är strax över Ur&Penn nivå:
Vafan har du köpt en klocka som man inte vet vad det är för något för!?
 

Barda

Cartier
"Automatisk klocka betyder att den ställs mot automuret i Schweiz, tro mig jag vet vad jag snackar om" - När jag visade min nya PO för en polare och försökte förklara urverket. Han trodde inte på mig, inte ens med visning av glasbaksidan.
Det där kan inte hänt! Jag måste gå till någon och prata ut om det där... Usch!
Tur att han har andra kvalitutter....
 

_jonte

Patek
Polarn skratta åt att "min klocka va så liten!!", en Omega 60-talare Seamaster DeVille.
...han visar upp sin oversize Armani, fake från Egypten!, köpt för 60 spänn. Sicket skit!
Jag mumlade "gentlemannastorlek...", avstod från vidare kommentarer och drack upp min öl.
Ställer alltid undan klocklådan när polare är på besök; vill helst inte komma in på ämnet klockor.
 

max

Dancing Queen
Antagligen den från max nyligen: "Bjuder på en öl om du sänker dedär 94 grammen i nybroviken!" :D
hahaha du kommer ångra dig när du skall betala notan och inser att du kunde fått det billigare :D
Finöl och du får ju behålla bandet, tycker det bar ett bra erbjudande för en parnis! Du vet var jag finns om du ångrar dig.
 
U

urinvånaren

Guest
Den här då: Guuuuuuud vilken fin klocka, den blänker! tjänar du mycket?
 
  • Like
Reactions: ZQT

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Min syster sa något roligt när hon såg min MM300 och jag förklarade för henne att det är ett dykarur. Hon sa - "men du kommer ju aldrig att dyka med den där, varför köpte du den isåfall?" :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Polarn skratta åt att "min klocka va så liten!!", en Omega 60-talare Seamaster DeVille.
...han visar upp sin oversize Armani, fake från Egypten!, köpt för 60 spänn. Sicket skit!
Jag mumlade "gentlemannastorlek...", avstod från vidare kommentarer och drack upp min öl.
Ställer alltid undan klocklådan när polare är på besök; vill helst inte komma in på ämnet klockor.
Hur jävla snål får man vara om man köper en FAKE ARMANI-KLOCKA??? Kostar inte originalen ca 1000-2000 kr bara?
 
Topp