• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värsta säljklyschorna?

Andrew

Cartier
Jag börjar med:

"Enligt tidigare ägare är klockan nyligen servad."

"Klockan tickar på bra."

"Köp klockan nu innan den hamnar på Blocket."

Fler förslag?
 

fredrikb

Cartier
"Jag behöver egentligen inte sälja."

"Inte säker på om jag egentligen vill sälja."

"Sista chansen innan klockan åker ut på Tratten".

"Unik."

"Absolut sista priset."

"Priset gäller enbart idag, sedan går det upp igen."
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
"Opolerad"

(klockan är ca 40 år, haft massor av ägare, men säljaren "vet" att ingen någonsin polerat den)
 

fredrikb

Cartier
"Limited to 1000 pieces worldwide".

(Microtillverkare som ska vara glada om de lyckas sälja så många klockor överhuvudtaget, och skulle de lyckas så gör de en minimal ändring i modellen som även den är limiterad).
 

UNO

Panerai
Allt snack om polering är trist.
Köpte en ett år gammal 14060 av en förståsigpåare och sprinten till bygeln på låset var så illa "avborstad" att bygeln lossnade....
Inte vad jag väntat mig efter ha läst dennes inlägg men heller inget jag velat hänga ut på good/bad men jag är tveksam att köpa utan att hålla i uret innan.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
"Detta erbjudandet kommer aldrig igen....."

"Denna bara ökar i värde! Om några år får du dubbelt tillbaka om du säljer"
 

calzone

Vacheron
There are photos showing the watch on my black tropic strap,this is not included in the sale .....it's mine

IT'S MINE !!!!!!!!!!!!!!!!!

haha lol idiot.
 

maxmol

Panerai
Förekommer framförallt på Trader:

"Klockan tickar på bra"

Vad jag inte hade fattat var att det byter att den rör sig (typ som en bil kan rulla ner för ett stup). Inte att den håller tiden.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tror inte du förstår.

Det går att pruta om man gör en snabb affär.

Vill du ha facetoface och knalla in hos AD och bank så blir det inget prut.


I verkligheten funkar det precis tvärtom. Jag köper tillräckligt mycket för att veta att inget är ett så bra prutargument som att personen fått sitta med varan ett tag. Att vilja köpa direkt är en säljsignal som heter duga och vet säljaren vad han håller på med så behöver han i princip inte pruta någonting.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
I verkligheten funkar det precis tvärtom. Jag köper tillräckligt mycket för att veta att inget är ett så bra prutargument som att personen fått sitta med varan ett tag. Att vilja köpa direkt är en säljsignal som heter duga och vet säljaren vad han håller på med så behöver han i princip inte pruta någonting.

Ja, jag varken köper eller säljer något :)

Det du pratar om, är ju blocket.

När jag säljer skit här på forumet, så finns det oftast prutmån om snabb och smidig deal erbjuds. Och det är vad det betyder när man skriver det i annonsen.

Det betyder inte "köp inom 1 minut och få 1000kr rabatt", utan snarare att man syr ihop en deal på kort tid.
 
Topp