Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Våga fråga del 1. AP Diver Bakboett

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 14 januari 2014.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Godkväll.

Avrundade 2013 med ett inköp i form av en AP 15703. Riktigt nöjd såhär långt, för se hur långt det går denna gång att ha intalat sig att det får vara nog..

Men åter till frågan. Sitter som sagt på min DIver. När jag provade denna för första gången ett par månader tillbaka så reflekterade jag över hur gärna jag skulle vilja se 3120 verket som sitter i, precis som på 15300 & 15400. Det är trots allt ett fantastiskt urverk trots den något blaffiga designen.

Sen kommer vi alltid kunna diskutera det faktum att om en dykare ska ha glasboett eller inte, men faktum är att AP Divern är en ganska kass dykare i sig ändå så låt oss skippa den diskussionen denna gång.

När AP lanserade den senaste keramiska versionen i Diver serien så hade man bytt ut stålbaksidan mot just safir.
    Jag är toksåld, normalt förespråkar jag så rent och original som möjligt men när brorsan i familjen har känns det ändå berättigat. Så är det någon som har koll på om detta ingripande är möjligt från AP's egna verkstad hos AD i Sverige? Vore riktigt trevligt att få en något unik AP 15703 med glasbaksida.

Erfarenheter, diskussioner som ni tagit del av ang detta ämne?

Slänger upp två bilder lånade från Google med de två olika bakboetterna

jabla gillar detta.
  2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Spontant? Bara att glömma.

Jakobb, vikgul och Aurum gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Kul infall, hoppas det går att genomföra.

4. acce1999

acce1999 Friends of KS

Har inte svar på din fråga, men jag har en liknande upplevelse när det gäller IWCs Ingenieur med glasbaksida. Och Omegas Speedmaster dito. Grundfunktionen antimagnetism är reducerad, men va tusan... F ö är ju den där AP-baksidan vansinnigt fin med verket synligt och i kontrast mot de gigantiska skruvhuvudena.

A

5. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Kul idé! Men inget AD kommer hjälpa dig med..

6. par

par Friends of KS

Håller med dig om att 3120 verket är för snyggt för att dölja. Med tanken på APs prissättning tror jag inte det är ekonomiskt försvartbart om det går.

Men du kan ju höra med dem? Jag gissar 20 papp:)

7. Adl_Sthlm

Adl_Sthlm Stadsbo

Från:
    Solna
    Kul ide, om du lyckas så upp med bilder!

/Adam

8. garfield

garfield Friends of KS

Till de större märkena, Omega, Rolex, Breitling finns det ju aftermarket glasbaksidor från lite olika producenter. Men knappast till AP. Jag förstår dig, är själv svag för att kunna se urverket, och önskar dig lycka till. Men är trots det böjd att hålla med Singular, det blir svårt.:(

9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Får nog stämma in i den lite nedstämda kören - det där kan du antagligen bara ta och glömma. AP kommer inte göra en franken-diver åt dig. :/

10. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Som de flesta av er säger så känns det nästan lite lönlöst att ens ställa frågan hos en AD, hade hoppas att någon hade ett wundertrick i bakfickan. Men så länge jag inte heter lebron james lär jag väl få nöja mig med stål.. ;) Återkommer vid ett med största sannorliket nej har kommit i klarspråk, men om någon har något mer tips, skriv en rad

11. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
    blir nog dyrt men fint:)

12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Allt går. Gäller bara att HOTA,MUTA eller LURA till sig!

Men att knalla in och köpa en baksida, likt man tjackar en korv i väntan på bussen... Nepp

13. DrDre

DrDre Friends of KS

Urverket är väldigt snyggt så det vore väl roligt att se det. Du kan ju fråga en AD i alla fall. Man kan ju inte få mer än ett nej.

Mårtenssons ur Brookfield