• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Våga vintage.

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jättefin och faktiskt en riktigt bra pris.
Men hemmablekt inlägg och till synes ingen som helst missfärgning på lumen.

79090 är en bra modell om man vill ha en vintagepjäs i bra skick tycker jag men man vill ju helst ha lite missfärgad lume.
image.jpg

Min 79090-89.

Ett tips @Joakim Svensson är annars att köpa något billigt först så du känner om vintage är din grej. En SEIKO 6309-7040 i bra skick går att få för 2000-2500kr.
Alla gillar inte vintage och det vore ju tråkigt om du lade massa tid och pengar på att hitta en bra klocka som det visar sig att du inte gillar.

Är för övrigt lite nyfiken på om din vridring på din 114060 inte centrerar korrekt eller om du bara slarvat vid fotografering. :)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Men hemmablekt inlägg och till synes ingen som helst missfärgning på lumen.

79090 är en bra modell om man vill ha en vintagepjäs i bra skick tycker jag men man vill ju helst ha lite missfärgad lume.
image.jpg

Min 79090-89.

Ett tips @Joakim Svensson är annars att köpa något billigt först så du känner om vintage är din grej. En SEIKO 6309-7040 i bra skick går att få för 2000-2500kr.
Alla gillar inte vintage och det vore ju tråkigt om du lade massa tid och pengar på att hitta en bra klocka som det visar sig att du inte gillar.

Är för övrigt lite nyfiken på om din vridring på din 114060 inte centrerar korrekt eller om du bara slarvat vid fotografering. :)
Hemmablekt insert var det jag var rädd för.. då faller den nog tyvärr bort.
Jag har köpt 2 seikos från 60-talet till sambon och dem gillar jag skarpt! Dock är dem små dressare.
Angående min sub så är insertet förmodligen lite ocentrerat, men inte så mkt som på bilderna ^^ där har jag slarvat en del ser jag nu ^^
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hemmablekt insert var det jag var rädd för.. då faller den nog tyvärr bort.
Jag har köpt 2 seikos från 60-talet till sambon och dem gillar jag skarpt! Dock är dem små dressare.
Angående min sub så är insertet förmodligen lite ocentrerat, men inte så mkt som på bilderna ^^ där har jag slarvat en del ser jag nu ^^
Jag är inte redo att sätta mitt liv på att inlägget är blekt men klockan är ju nyare än min 79090 och förutom att det rent logiskt inte borde kunna bli så blekt på en 90-talare så tycker jag det ser hemmablekt ut.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Men hemmablekt inlägg och till synes ingen som helst missfärgning på lumen.

79090 är en bra modell om man vill ha en vintagepjäs i bra skick tycker jag men man vill ju helst ha lite missfärgad lume.
image.jpg

Min 79090-89.

Ett tips @Joakim Svensson är annars att köpa något billigt först så du känner om vintage är din grej. En SEIKO 6309-7040 i bra skick går att få för 2000-2500kr.
Alla gillar inte vintage och det vore ju tråkigt om du lade massa tid och pengar på att hitta en bra klocka som det visar sig att du inte gillar.

Är för övrigt lite nyfiken på om din vridring på din 114060 inte centrerar korrekt eller om du bara slarvat vid fotografering. :)
Håller med i det mesta. Insertet ser inte så roligt ut, och självklart vill man ha lite patina på index, men skulle kunna vara ett lagom insteg ändå :) En Seiko 6309-7040 tycker jag inte går att jämföra med en 79090, då Seikon inte har högt plexi, och boetten mm inte alls ser lika lyxig ut.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag har nyligen släppt sargen och kommit in i matchen. Vintage är det som är roligt! En helt annan känsla mot en nyare klocka, tycker jag. Det gäller bara att ha tålamod och leta upp fina ex, jakten är halva grejen :)

Mina nuvarande:
Tudor 7017 & Breitling 1450

20150925_153249.jpg
20150925_132356.jpg
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Jag tänker mig att om jag skall ge mig ut i vintageträsket så tänker jag prova mig fram, och då vore det ju smidigt om man kunde flippa klockorna för ungefär samma peng man gav. Vilka modeller skall man sikta på? DJ, Tudor och rolex subs? Gmt? Speedy?
 

_jonte

Patek
Men hemmablekt inlägg och till synes ingen som helst missfärgning på lumen.

79090 är en bra modell om man vill ha en vintagepjäs i bra skick tycker jag men man vill ju helst ha lite missfärgad lume.
image.jpg

Min 79090-89.

Ett tips @Joakim Svensson är annars att köpa något billigt först så du känner om vintage är din grej. En SEIKO 6309-7040 i bra skick går att få för 2000-2500kr.
Alla gillar inte vintage och det vore ju tråkigt om du lade massa tid och pengar på att hitta en bra klocka som det visar sig att du inte gillar.

Är för övrigt lite nyfiken på om din vridring på din 114060 inte centrerar korrekt eller om du bara slarvat vid fotografering. :)
Håller inte med.. Betten är grym. Tror tritiumet har lite gulare färg än vad som syns på bilden. Insertet ser hemmablekt ut, men lätt att snygga till, eller byta.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller inte med.. Betten är grym. Tror tritiumet har lite gulare färg än vad som syns på bilden. Insertet ser hemmablekt ut, men lätt att snygga till, eller byta.
Smaksak såklart men jag tycker inte inlägget matchar lyspastan. Till en möglig eller missfärgad tavla och repig boett hade det dock passat. Ett nytt inlägg med matchande tritiuminlägg är nog inte jättebilligt.
 
Topp