Nymans Ur 1851

Vågar jag Android?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Mazdak, 28 mars 2017.

?

Ska jag byta till Huawei?

1. JA!

36,7%
  2. NEJ, Behåll iPhone!

57,8%
  3. Ja, men inte Huawei (kommentera gärna)

5,5%
  1. lofgreno

lofgreno Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Haha, låter kanon!

2. TheBear

TheBear Rebel soldier

Rada upp vad du prioriterar i en telefon, och välj den som passar in bäst. Man får sällan något som passar på allt.
    Jag har hela hemmet fullsmetat med Appleprylar, och har kört exklusivt iPhone fram till 4S. Sedan ansåg jag att jag fick mer av det jag ville ha i en telefon baserad på Andriod.

Den största anledningen som fick mig att byta från iPhone var problem med temperaturer/batteriet. Vid minsta lilla tendens till kyla så har dom dött, trots att dom varit fulladdade. Klagat på tomt batteri och vill inte starta. Så fort den blivit varm igen så startar dom med många procent kvar. Detta är inget som är unikt för mig, utan något jag vet att många har problem med. Hamnar jag i knipa ute i minusgrader så kan en sådan sak vara skillnad på liv och död.

Förutom detta och priserna, så tycker jag dessa system är så pass lika idag att det inte spelar någon större roll. Det finns så pass bra telefoner nu för under 5000kr att jag inte ser någon anledning att betala upp till 10 000kr längre. :)

Ministern gillar detta.
  3. lofgreno

lofgreno Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Håller med dig. Det jobbiga om man ska gå över till Apple är ju alla appar man köpt osv... :)

4. MacRulez4ever

MacRulez4ever X-Wing Pilot

5. Leafvalley

Leafvalley Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Du svarar nästan på din fråga, om du har alla Apple kompatibla enheter varför ens fundera på att byta? Om du inte är missnöjd med din iPhone det vill säga. Personligen använder jag android och min fru, trots att jag har en iphone tjänstelefon där AG har t.o.m sagt att jag kan använda den privat. Orsaken är att jag är grymt nöjd med min lur och är van med den helt enkelt. Lycka till!

6. Mazdak
    Trådstartare

Mazdak Rebel soldier

Jag vill byta endast för kamerans skull. Tycker kameran på iPhone är riktigt kass jämfört med andra telefoner.

7. Coffetoledo

Coffetoledo Rebel soldier

Från:
    Göteborg
    Min flickvän skulle bifoga lite dokument för en arbetsintervju på sin iphone. Gick inte som planerat och hon behövde min dator.

Skaffa android.

Edit: Hon är inte oteknisk

Mazdak, larmar, Leafvalley och 1 annan gillar detta.
  8. Ministern

Ministern Admin Admin

Kör bägge, Apple som jobbtelefon och Samsung privat. Så har jag kört i fem år och helvete vad iPhone känns som en barntelefon, men jag skall åtminstone ge Apple att de inte krashar lika ofta längre..

Mazdak gillar detta.
  9. galácticon

galácticon X-Wing Pilot

Har kört Android länge men, precis som många andra påpekat, så är det lika bra att du stannar hos Apple. Detta med tanke på att du byggt så mycket av din egna "infrastruktur" med deras produkter. Fortsätt med iPhone, det blir kanon :)

lofgreno och Mazdak gillar detta.
  10. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

Jag har Huawei Nexus 6p. En mycket bra telefon till ett bra pris.
    Huawei gör bra grejer men betydligt billigare än konkurrenterna.
    Det jag gillar mest med telefonen är kameran som är mycket bra och du får vanilla Android med säkerhetspatchar varje månad.

Renstroom och Mazdak gillar detta.
  11. daviden

daviden Admin Admin

Från:
    Malmö
    Har sedan 2007 använt iPhone, d.v.s. från dag ett.
    Passerade en del Androidlurar strax därefter, men iPhone var fortfarande primary.

Börjar pyssla en hel del med hemautomatisering, köpt massor av prylar. Bl.a. har en Google Home landat. Fungerar toppenbra, och jag är imponerad över byggkvaliteten.
    Vilket leder mig in på Android, och då främst Google Pixel.

Någon som har en som kan uttala sig om den?

iPhone 7+ kommer mest sannolikt alltid bli min primary p.g.a. att jag bor i Applebubblan - trivs här. Men vore kul att köpa en och varva med.

Mazdak gillar detta.
  12. lofgreno

lofgreno Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Fick precis min nya S8 levererad till jobbet. Har inte startat upp den än men kan konstatera att byggkvaliten är riktigt bra och helt klart i klass med Iphone. :)

S8.jpg

13. Renstroom

Renstroom Stormtrooper

Från:
    Norrbotten
    Haft både iphone och android men då enbart nexus telefoner, alltså googles egna. Har för nuvarande 6p och har aldrig haft ett enda problem och batteritiden är riktigt bra :)

Kan inte svara för samsung då jag inte ägt en men googles egna android version är relativt lik iphones användargränssnitt i jämförelse med samsungs versioner av android. Skulle jag gå från iphone till android hade jag tittat på nya google pixel/nexus helt klart :)

lofgreno gillar detta.