• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag gå på stan med min klocka...?

KlasK

Cartier
2-Faktor
IMG_1231.JPG


Hade med min på krogtoan nu.. kommer den bli sjuk? Klarar den dofterna? Gaserna? :eek:
Nej fet är det värsta du kan göra. Gå hem och lägg den i en sammetskudde :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kanske men jag har 2 vänner som gjort det, en Omega PO och en Rolex båda stannade! Själv har jag en Panna och förutom att den förändrar svingvikten så har jag ingen lust att vara utan i 6 månader om den måste till en service ;)
Behöver ju inte bero på golfen men kör utan om du är osäker.

Angående svingvikten tror jag det är försumligt. Klockan befinner sig långt ifrån klubbhuvudet och påverkar inte skaftet.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
... Eller kan vi inte döda alla dessa jävla klocktrådar där det frågas om man vågar bada med sin 16610, om kronografer mår dåligt av att användas mer än 30 minuter eller om flygarklockor mår dåligt av att befinna sig över 100MöH.

Det är väl för fan SJÄLVKLART att din klocka är byggd för att användas. (Med vissa undantag) är ALLA klockor gjorda för att användas i ditt dagliga liv. Sen att klockorna blir repiga och dana kan för vissa vara ett minus. MEN STÅ FÖRIHELVETE FÖR DET DÅ. Säg att ni inte vågar använda klockan till XX eller Y. Inte att "Jag är rädd för att balansen kan ramla av och sätta sig i halsen på min nyfödde hundvalp när jag värmer välling".

Ta exempelvis min Black Bay. Det är en förhållandevis ganska billig klocka. Men folk verkar behandla dem som om de är en Handskruvad patek i unobtanium och rubiner. Likaså Med speedmasters, Submariner, Datejust, Expys, Panerai, FUCKING JÄVLA SINN!!!!
Min klocka köptes här på forumet 2015 (Tack @Jarmo ), och sedan dess har den:

Skjutit en helvetes massa vapen:
Screenshot_20170105-191053.jpg

DSC_0490.JPG

snapchat-5215521338941121636-jpg.413620


20160911_154417-jpg.387229


Dykt
img_3323-jpg.416011


Slagit sönder betong (och ja, bilat en jävla massa)
20170104_123729.jpg

20161213_112429-jpg.437844


Pallat Äpplen
received_10154624695798013-jpeg.387230


Krökat järnet
20160516_172047-jpg.413623


Solat JÄRNET
20161007_111720-jpg.428540


Och Vad har hänt med klockan? Jo, den går stabila 2 sekunder+ sedan jag köpte den. Såklart har det resulterat i Repor, men jag ser det mer som minnen.


Så kan vi inte snälla. SNÄLLA sluta med alla dessa trådar om man vågar gå till jobbet med sin certina på armen, koka ägg med en Rolex som timer eller cykla med en Omega på armen. Det är för fan klockor vi talar om. För det mesta är det ganska stabila pjäser vi alla har.
HAHAHAHA en av de bästa trådstarter jag läst här, någonsin! Du har så rätt också!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu när det är så kallt ute, vågar man ta ut sin klocka i kylan för att kolla på tiden? Eller finns det något liten speciellt canada goose-klockfodral som gör att den inte får sköldskador? :D
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Nu när det är så kallt ute, vågar man ta ut sin klocka i kylan för att kolla på tiden? Eller finns det något liten speciellt canada goose-klockfodral som gör att den inte får sköldskador? :D
Flåsa på den medans den kikar fram under jackan för att kolla tiden. Då får den iof fuktskador så du är nog körd :banghead:
 

Husse

Patek
Sex sidor och ingen har ställt frågan om det är skadligt för urverket om en bär en automatiskt uppdragen klocka vid självsex. Vad har hänt med forumet :confused:
Mycket enkelt!
De flesta är högerhänta och större delen av de vilka besöker KS bär sin klocka på VÄNSTER arm!:depressed::nailbiting: Följaktligen är problemet försumbart!
De som bär klockan på höger kan ju tänkas lösa problemet med att temporärt byta klockarm, eller att ha en G-Shock på höger!;)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Mycket enkelt!
De flesta är högerhänta och större delen av de vilka besöker KS bär sin klocka på VÄNSTER arm!:depressed::nailbiting: Följaktligen är problemet försumbart!
De som bär klockan på höger kan ju tänkas lösa problemet med att temporärt byta klockarm, eller att ha en G-Shock på höger!;)
Eller ännu hellre en smartwatch med stegräknare. Dagens mål avklarat redan innan lunch :woot:
 

Ponlarsson

Panerai
Visst ska man använda sin klocka. Men ibland tycker jag det blir löjligt. Varför måste man ha klocka på sig vid precis allt? Hur svårt är det att ta av sig klockan när man exempelvis byter däck?

Sen tycker jag att klockan är i vägen när man gör vissa praktiska grejer och därför åker den av.
 

Rearden

Cartier
Har folk på sig sina klockor!!! Och utomhus!!! Räcker med att det blåser snö (eller regn om man är på västkusten) så kan man få mikrorepor! Min ligger en utspänd vakuumpåse förvarat i bankfack!
 

Jarl84

Breitling
Man köper klockor för att användas! Om inte du köper den som investering och ska hålla den i absolut bästa skick då låser man in den i bankfack tills du väljer att sälja den:pompus:
 

LI0N

Panerai
Haha kom fram till att jag är alldeles för rädd om klockan, har för stort sentimentalt värde. Får bli ändring på det!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har bara läst första tre sidorna... men..

Helt plötsligt är ALLA på forumet sjukt salta och använder sina klockor till allt.

Jag är superrädd om vissa av mina klockor. Skulle aldrig få för mig att göra något våghalsigt med min Certina Chronolympic Regatta. Inte världens dyraste klocka men ruskigt svår att få tag på igen om olyckan skulle vara framme, så varför chansa. Min Sinn U1 däremot är ju svår att få märken på även om man lägger manken till, så i det fallet tänker jag inte alls på att avstå vissa aktiviteter när klockan är på. Någonstans däremellan kommer Chronolinken men visst sjutton är jag rädd om den med.
 

ilu05191

Omega
Min DJII klarade inte att jag bakade bullar i helgen. Tog av den för att knåda deg och slippa diska degrester ur den till förbannelse, lyckas tappa den rakt ner i stengolvet och den stannar. Sensmoralen? Det kan hända lika mycket skit när man ska vara duktig och ta av sig. Nu är den på sjukan i 6 veckor.
 

Makkanxd

Rolex
Min DJII klarade inte att jag bakade bullar i helgen. Tog av den för att knåda deg och slippa diska degrester ur den till förbannelse, lyckas tappa den rakt ner i stengolvet och den stannar. Sensmoralen? Det kan hända lika mycket skit när man ska vara duktig och ta av sig. Nu är den på sjukan i 6 veckor.
Tråkigt att höra!
Yttre skador? Bild? :snaphappy::nailbiting:
 
Topp