• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vår nye ÖB

DrDre

Patek
Nog ser det väl ut som vår nytillträdde ÖB kör med en passande klocka. Med tanke på att han kommer från flygvapnet så är Breitling ett bra val.

635698983971281727-5997366271-909fa5771e-o.jpg
 

Greven

Audemars
Om det är en Breitling så hedrar det vår nya ÖB med ett sådant val. Ser inte riktigt på bilden vilken klocka det är. Trovärdigt och kvalitetsmässigt bra val.
Giv akt! Manöver.
 

Edin

Panerai
Tycker det ser ut som en Emergency av första generation men jag är långt ifrån expert när det kommer till Breitling. Kanske bra han blir ÖB då den är lite "utdaterad" på fältet.
 

Ketan

Cartier
Fan asså jag är väldigt förvirrad. När det var gumball3000 pratade jag med en kille som åkte i en ferrari f12 i racet och han ser exakt ut som den nytillträdde ÖB. Han var alltså en medpassagerare och ägde inte bilen. Men kan det verkligen vara honom? Känns ju ganska osannolikt. Jag googlade lite på det och hittade inget..
 

DrDre

Patek
Nån måste hjälpa honom att justera länken.
Nog för att Breitling är synonymt med "bilhandlar häng" men det passar sig inte på ÖB!!

Kan det vara så att den är justerad för att sitta utanpå något? Tex handskar?
ÖB ska ju ha Skydiver ju! Det är ju flygvapnets klocka! :)

Kan det vara så att bilderna har några år på nacken? Eller att han kanske slutade flyga innan klockorna delades ut?
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag har något minne (från en Breitling-katalog från runt 2000 eller något sådant) att alla JAS-piloter fick en Breitling Emergency när de var klara med sin grundutbildning eller något sådant, så han kanske fått den då nångång?
Inte alls omöjligt. Skulle gissa på att alla aktiva stridspiloter fick ut en och inte bara de som tog examen.
 

Mudfold

Cartier
Fan asså jag är väldigt förvirrad. När det var gumball3000 pratade jag med en kille som åkte i en ferrari f12 i racet och han ser exakt ut som den nytillträdde ÖB. Han var alltså en medpassagerare och ägde inte bilen. Men kan det verkligen vara honom? Känns ju ganska osannolikt. Jag googlade lite på det och hittade inget..

Det var han! Jag stod och tjötade lite med honom. Ägaren till F12an äger också SLS:en som står bakom på bilden ovan. Var du innanför stängslet, vid bilarna så att säga?

Edit: Han var flygvapenchef då. Dåvarande ÖB var också där vid F12an, så du såg nog han me!
 

Ketan

Cartier
Det var han! Jag stod och tjötade lite med honom. Ägaren till F12an äger också SLS:en som står bakom på bilden ovan. Var du innanför stängslet, vid bilarna så att säga?

Edit: Han var flygvapenchef då. Dåvarande ÖB var också där vid F12an, så du såg nog han me!
Jaså, det var honom! Pratade med honom lite snabbt när bilarna var vid Öresundsbron precis efter tullen :) Bra lön som flygvapenchef antar jag eftersom det är inte så billigt att åka med i racet :D
 

Mudfold

Cartier
Han betalade nog inte ett öre. Mannen som äger bilarna är min fars kompis, och han berättade på plats att Bydén hade flugit över hans hus med en JAS när han hade sin 60 års fest, och som "kompensation" fick bydén följa med i racet! Om det är sant kan jag inte garantera men det lät legit då :D

@Ketan glömde citera..
 

Ketan

Cartier
Han betalade nog inte ett öre. Mannen som äger bilarna är min fars kompis, och han berättade på plats att Bydén hade flugit över hans hus med en JAS när han hade sin 60 års fest, och som "kompensation" fick bydén följa med i racet! Om det är sant kan jag inte garantera men det lät legit då :D

@Ketan glömde citera..
Schysst kompis :D Haha fett!
 

Heritage

Omega
Jag har något minne (från en Breitling-katalog från runt 2000 eller något sådant) att alla JAS-piloter fick en Breitling Emergency när de var klara med sin grundutbildning eller något sådant, så han kanske fått den då nångång?
Du har rätt för dig. Min svåger är en äldrekursare till vår käre nya ÖB. Utbildade JAS-piloter fick just Breitling Emergency på den tiden. De flesta har de kvar även vissa som slutat i Flygvapnet. Tittade på denna klocka så sent som nu i kväll och det råder inget tvivel.
 

holma20

Panerai
Han betalade nog inte ett öre. Mannen som äger bilarna är min fars kompis, och han berättade på plats att Bydén hade flugit över hans hus med en JAS när han hade sin 60 års fest, och som "kompensation" fick bydén följa med i racet! Om det är sant kan jag inte garantera men det lät legit då :D

@Ketan glömde citera..

De roliga är att ägaren heter sten i förnamn och Sture i efternamn haha rätt passande när man är sten rik:) ,
Det är han som ägde gymkedjan nautilus sålde det inte allt för längesedan för ca.700 millar !
 
Topp