Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vår välgörenhetsauktion gick bra

Diskussion i 'Diskussion' startad av daviden, 24 november 2013.

1. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Wii, David, jabla och 2 andra gillar detta.
  2. Silverminken

Silverminken Präst

Från:
    Skåne
    Inga dåliga priser...

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Finns många snygga Atmos, bara att bildgoogla. :)

4. Sundström

Sundström Friends of KS

Kan någon förklara principen bakom atmos.. Har inte jättestor koll på dem, mer än att de är grymt energieffektiva.. Eller?

5. RobinW

RobinW Bonde

Från:
    Göteborg
    Det blir väl lite OT men:
    I korthet så nyttjas den temperaturskillnad (och/eller lufttrycksskillnad) som du har i ett rum över dygnet för att driva klockan. vad jag minns så skall 60 millioner atmosklockor dra motsvarande lika mycket energi som en 15W "gammal" glödlampa (någon får gärna rätta mig om siffran är fel).
    Det finns beskrivet här:
    http://www.atmosadam.com/howitworks.html

Farfar räknade ut siffran ovan och den användes av JLC i marknadsföring en massa år. JLC i sin tur skickade farfar en memovox och en Atmos som tack för hjälpen. Memovoxen ligger i min hylla och Atmosen (som också är min) står för tillfället hos min far eftersom små pojkar (5 och 7) inte går ihop med att ha en Atmos stående framme.

Knät, Pappi, Mkarlsson och 2 andra gillar detta.
  6. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    1 grads temperaturskillnad ska ge en gångreserv på 48 timmar. De utnyttjar termisk expansion av gasen i klockan för att trycka ihop en bälg inuti, om jag inte har missförstått det helt.

Mårtenssons ur Brookfield