• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Våren knackade på med ett paket

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Mörkret har kastat sin långa skugga under en dyster och grå period.

Jag har varit lite smått olycklig och sjuk under en längre tid. Jag har vetat hur min sorg skall botas och hur jag kan bli frisk igen. Problemet som jag stått inför är att medicinen som jag så desperat behöver har slutat tillverkas och den sista dosen togs fram för över 30 år sedan. En svår situation för en sjuk människa.

Men så en dag fick jag kontakt med en medicinman som förstod mina bekymmer och besvär. Han hade nämligen befunnit sig i samma svarta hål men lyckligtvis fått botemedlet och strålade nu som en sol en vacker vårdag. Medicinmannen var dock först inte redo att släppa ifrån sig botemedlet, då han ansåg att han inte riktigt blivit frisk själv.

Efter en period om 7 dagar och 7 nätter proklamerade så denne man att han var redo att släppa ifrån sig sitt elixir till förmån för en svårt, nästintill död skapelse som höll på att dra efter sina sista suckar.

Våren var nu plötsligt här och tryckte undan den dunkla dimma som har legat som en slöja under så lång tid.

IMG_3496.JPG


På postens företagscentrum och stora postcentral:

"-Det verkar vara fel adress? Här på min dator står det att paketet varit här och sen gått vidare till "terminalen" "

"- Lasse, kan du kolla i säcken om det ligger där?"

Jag: "-Men det står ju att jag ska hämta upp paketet här?"

IMG_3496.JPG


"- Jojo, men dom har ju skickat paketet fel"

Jag: "-Vilka dom?"

"-Vi, posten, vi skickade paketet fel och vi har nu lagt det för vidaresändning till "terminalen" "

Jag: "-Kan jag inte bara hämta ut paketet här, eftersom det finns här och jag står här?"

"-Jo det kan du göra om vi hittar paketet"

Jag:"-Men hur kan ni veta att det kommit hit och att det skickats fel om ni inte vet var paketet är här?"

"-Det ska nog finnas här någonstans"

Lasse: "-Här är det"

IMG_3497.JPG


IMG_3499.JPG
IMG_3501.JPG
IMG_3503.JPG
IMG_3505.JPG
IMG_3506.JPG
IMG_3508.JPG
IMG_3509.JPG
IMG_3510.JPG
IMG_3511.JPG


Tack Virrooo! Du botade mig!
 

sveol

Cartier
Haha så du fick den. Skam den som ger sig. Stort grattis!

Räknar med att få klämma på denna inom en mycket snar framtid :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Grattis till en schysst AP! ;) Hur är det, är inte den här modellen rätt ok ändå pga att designen är köpt av Genta på laglig väg?

Ja om det tvistar de lärde. Jag har läst det som står om den på nätet och vissa hävdar att han hade ett finger med i spelet, men jag vågar inte spekulera kring det. Antar att Bulova hade skyltat med den informationen om så var fallet.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja om det tvistar de lärde. Jag har läst det som står om den på nätet och vissa hävdar att han hade ett finger med i spelet, men jag vågar inte spekulera kring det. Antar att Bulova hade skyltat med den informationen om så var fallet.


Det är kanske med fördel kanske de som äger klockorna som vill att det ska vara så? Precis som det finns många ägare som vill att deras Sicura ska vara en legitim Breitling... Oavsett så är det snygg klocka, gillar du den så är väl det bra! :)
 
Topp