• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VA FAN HÄNDE PRECIS?!

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Som redan sagts. Gänglåsning, så håller det till nästa service. Missades säkert vid service. Onödigt att lägga mer tid/pengar?
 

007

Cartier
Se där! Tror tyvärr den kan lida av "Jälmers förbannelsen". Tyvärr inte något att göra åt. Destruera skiten!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tråkigt med klockan, det löser sig säkert.

De goda nyheten är om du har vägarna förbi El Stockolmo och Rob så kommer du även förbi mig några meter därifrån, mat och dryck på valfri ställe bjuder jag på broder :)
 

Case

Panerai
Jag tänkte ställa in tiden korrekt på sekunden, innan jag skulle lägga tillbaka denna DAY-DATE i windern. Jag drog ut kronan som brukligt, och skulle bara ställa tillbaka tiden några minuter, PLUPP, då lossnar kronan?! Hur e d det möjlig!!!t, man frågar sig gång på gång, hur e d möjligt?! Klockan är ju relativt nyservad, hösten 2014 blev den en helservice + att ställaxeln byttes och ändå händer detta.

Så finns det någon här på forumet som kan förklara vad som gått snett här, är det något man gjort fel om det här händer, har jag varit oerhört våldsam och oaktsam om det slutar med att kronan lossnar på detta viset. Skall vara två års garanti på verket, så då faller väl kanske inte detta problem in på garantin säkert. Haha, ja roligare start på fredagen kunde man väl ha. Tack på förhand.

Mvh // Affe Mannen.

DSC_6152.JPG
DSC_6155.JPG
DSC_6153.JPG
+100 för Just D citat

OnT: The horror, the horror!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt med klockan, det löser sig säkert.

De goda nyheten är om du har vägarna förbi El Stockolmo och Rob så kommer du även förbi mig några meter därifrån, mat och dryck på valfri ställe bjuder jag på broder :)

Tackar, det kommer det att göra, blev bara så paff att det kunde hända faktisk på än sådan nyservad klocka som det ändå är. Man tackar, man tackar, det gör jag absolut gärna, vi vänder på det istället, jag åker till El Stockholmo för att träffa dig och går förbi ROBs så att säga när jag ändå är där ;).
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag känner igen känslan, Affe. Jag tappade både krona och axel på min gamla 40-tals Brattekronograf. Hittade dem inte och hade ett elände att få det fixat.
 
Topp