• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Va med på en clock winder order!? Projektet nedlagt se länkar i tråden.

Mohlkert

Breitling
Hey alla som söker en clock winder.
Varit sugen på en winder ett bra tag nu men de är satans dyra. Därför har jag sökt kontakt med en firma i Kina varför jag tänkte kolla intresset för att köpa hem ett parti. Behöver minst 9 + mig som skulle vara intresserade. Det skulle i så fall gå på ca 110 dollar + frakt inom Sverige. Det handlar om en 2 + 3 winder som då roterar 2 klockor och som är i pianosvart trä.
Desto fler som är med desto billigare blir det. Finns intresse löser jag bra bilder.
Peace!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hey alla som söker en clock winder.
Varit sugen på en winder ett bra tag nu men de är satans dyra. Därför har jag sökt kontakt med en firma i Kina varför jag tänkte kolla intresset för att köpa hem ett parti. Behöver minst 9 + mig som skulle vara intresserade. Det skulle i så fall gå på ca 110 dollar + frakt inom Sverige. Det handlar om en 2 + 3 winder som då roterar 2 klockor och som är i pianosvart trä.
Desto fler som är med desto billigare blir det. Finns intresse löser jag bra bilder.
Peace!

Smäll gärna på med bilder i tråden! Samt lite länkar där man kan läsa mer om produkten som till exempel om man kan ställa in varvantal, medsols motsols osv...

Även om jag inte själv är en direkt spekulant, så kan man ju alltid bli om det verkar nice!
 

Point Blank

Cartier
Tänkte bara tipsa om att det finns billiga winders från Modalo på bland annat tyska eBay och Amazon. T.ex. en winder för 2 klockor som kostar runt 100 euro.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Intressant! Fler bilder vore på sin plats. Och storlek på kudden för klockan samt vad det är för motor som sitter i, brukar vara största hindrena när man köper billig winder :)
 

Mohlkert

Breitling
Vill tipsa om att det finns en del billiga winders i den här tråden:
https://klocksnack.se/threads/tips-på-budget-winder.19334/
Själv skaffade jag en från Ali Express som då kostade ca $100 men nu har gått upp till $125
http://www.aliexpress.com/item/Supe...h-Capacity-for-2-Watches-With/1904077514.html
Det är mer eller mindre identisk modell som den från Ali Express. Så kanske inte var någon lyckad idé att dra ihop folk för att köra en stororder om det bara blir 20 dollar billigare...
 

Mohlkert

Breitling
Som många i tråden påpekar kan var och en köpa hem samma winders jag tittat på direkt till dörren och då billigare än om vi skulle köra ett joint venture.
Hoppas att ni som är sugna ser möjligheterna ändå! Postar här när jag fått hem min. Beställer så fort jag köpt min tredje automat.
Peace!
 
Intresset finns men i och med att man är en owg för tillfället så behövs det inte. Kanske en annan gång. Länka gärna en bild :)
 
Topp