• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vaccinera era barn...

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker det är rätt enkelt, alla barn som inte föräldrarna vill låta vaccinera (förutsatt att de kan vaccineras) får gå i en avskild skola tillsammans. Men som tur är borde väl detta vara lite av en icke-fråga i Sverige :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag tycker det är rätt enkelt, alla barn som inte föräldrarna vill låta vaccinera (förutsatt att de kan vaccineras) får gå i en avskild skola tillsammans. Men som tur är borde väl detta vara lite av en icke-fråga i Sverige :)


Säg inte det! Det finns en (växande?) grupp föräldrar i Sverige som inte vill vaccinera sina barn av just de skäl som nämns i artikeln. Fullständigt vansinnigt om du frågar mig!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Säg inte det! Det finns en (växande?) grupp föräldrar i Sverige som inte vill vaccinera sina barn av just de skäl som nämns i artikeln. Fullständigt vansinnigt om du frågar mig!
Är det så illa alltså.. För jävligt att föräldrar är beredda att utsätta sina egna och andra barn för fara på grund av påhittade skäl
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Asså vad i helvete... Nog för att det är i lifestyle-delen men detta måste väl snarare vara ett fall för flashback eller familjeliv?
Förlåt jag glömde att detta underforum bara av handlade viktiga kivsstils val som vilken klocka som passar till vilken skjorta.

Admin lås tråden omedelbart!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Att inte vaccinera barn är till 100% lifestyle! Det är många söder om södertälje som är ovaccinerade. Jag håller dock med om att det är så långt från KS-lifestyle man kan komma.

OnT: vad har antroposofer för favvoklockor? (Typiskt icke vaccinationsmänniskor)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vaccinerar man inte sitt barn är man en idiot och hokus pokusperson samt att man utsätter de som inte kan vaccineras för fara. Jag utgår från att folk på detta forum har begåvning och utbildning för att förstå vikten av vaccinering.
 
Vaccinerar man inte sitt barn är man en idiot och hokus pokusperson samt att man utsätter de som inte kan vaccineras för fara. Jag utgår från att folk på detta forum har begåvning och utbildning för att förstå vikten av vaccinering.
Va fan då? Var det inte bättre förr när smittkoppor och Polio fick härja frit eller.....
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
En läkare som fått nog
DEAJaH8.jpg


För övrigt är det tragiskt att en stor del av vaccinsmotståndet beror på kopplingen till autism vilket en enda läkare hade kommit fram till. Problemet var bara att hela rapporten är fel och "bevisen" hade han fejkat. Han har numera ingen läkarlicens och är avstängd från arbete. Men skadan är redan skedd.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
En läkare som fått nog
DEAJaH8.jpg


För övrigt är det tragiskt att en stor del av vaccinsmotståndet beror på kopplingen till autism vilket en enda läkare hade kommit fram till. Problemet var bara att hela rapporten är fel och "bevisen" hade han fejkat. Han har numera ingen läkarlicens och är avstängd från arbete. Men skadan är redan skedd.
Finns även religiösa grupperingar som är emot det eftersom "det är Guds vilja".
 

Hugii

Audemars
Vaccinerade min son när han var ett år tror jag :) och han gillar klockor. Eftersom han är snart 5år och ska börja simmskolan så måste han så klart ha en riktig dykare . Enda som jag har hittat är en äldre modell av tag heuer formula på 27mm och såg barnsligt cool ut.

vad finns det mer för dykare till en 5 åring som är vacciberad (dock ej mot klockor) :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vaccinerade min son när han var ett år tror jag :) och han gillar klockor. Eftersom han är snart 5år och ska börja simmskolan så måste han så klart ha en riktig dykare . Enda som jag har hittat är en äldre modell av tag heuer formula på 27mm och såg barnsligt cool ut.

vad finns det mer för dykare till en 5 åring som är vacciberad (dock ej mot klockor) :)
Ska jag var ärlig skulle jag ge honom nån av de mindre Gul modellerna i hans favoritfärg. Kvarts, 200 m vattentät kardborrarmband och "dykarstil".
 
Topp