• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Vacheron Constantin 222

SFS

Omega
Detta var väl meningen att bli en keeper, men kan inte komma överens med storleken och kombinationen guld/stål, även om jag trodde att jag kunde det. Man kan väl säga att jag slutligen föll totalt för Rolex (blir väl den där sportrollen som jag skjutit upp så länge). Därför är nu denna ovanliga klocka till salu.

Det rör sig alltså om VC:s svar på Royal Oak och Nautilus, detta är midsize modellen (fanns även jumbon på 37 mm och en ladyversion). Det tillverkades inte många 222or alls, någon har nämnt att det rör sig om ca 120 stycken i guld/stål.

Nu till själva klockan: 34 mm, guld/stål, cal 1124 (JLC 899 som bas), ref 4600-3, safirglas, tavla betyg 7/10 av Kaplans.
Klockan är i ett bra skick, dock är den givetvis inte i nyskick då den är från 70-80-talet. Hairlines finns, finns en missfärgning kl 7 på tavlan. Klockan håller tiden bra, någon servicehistorik finns tyvärr inte. Finns ett värderingsintyg/äkthetsintyg från Kaplans samt ett certifikat från säljaren (urhandlare i Aten).

Byten kan vara intressanta, med fördel Rolex. Sätter priset till 25 000 kr/bud. Klockan finns i Stockholm och jag välkomnar en affär f2f. Full retur inom 12 h från att varan emottagen.
VC 222 003.JPG
VC 222 006.JPG


22.10: Klockan är bortbytt. Tack KS!
 
Topp