Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vacker IWC mix - IWC Rant

Diskussion i 'Diskussion' startad av TicTack, 3 maj 2014.

1. TicTack
    Trådstartare

TicTack Stadsbo

Från:
    Framtiden
    Inte min, men väldigt vacker:
    IWC 3531 on Mark XII bracelet.
    http://www.iwc.com/forum/en/discussion/28681/

Jag saknar faktiskt "gamla" IWC. De gjorde riktigt fina klockor, nu biffar de på för mycket sedan deras konsultbolag, jag tror det är BCG, "hjälpte" dem att komma fram till att IWC skall sälja på Maskulinitet.

Man skulle kunna beskriva klassiska IWC som en mer tysk och stilren variant av Patek Philippe. (Dessutom billigare!). Jämför t.ex. 3521 med Nautilus. Klockan ovan är ett utmärkt exempel på klassiska IWC.

Johan M, WilhelmV, laketwig och 1 annan gillar detta.
  2. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Helt rätt
    Vrålsnygg den där faktiskt

3. DrDre

DrDre Friends of KS

[​IMG]Som företag tycker jag IWC har blivit en jävla röra de senaste åren. Vissa av deras modeller är helt fantastiska medan andra är allt annat än lyckade och de har inget gemensamt designspråk eller annat som på något sätt håller ihop den där produktportföljen. Allt från udda nischade konceptklockor till en retro line, innovativa varianter och så dress watches i olika tappning och på urverkssidan är det likadant från extremt avancerade varianter till modifierat ETA. Å andra sidan, de gör några av de finaste klockorna på marknaden, och en (kanske två) som finns med på min shortlist över nästa köp (5001 och 3714).
    Här komer en lånad bild på en av favoriterna.

80s gillar detta.
  4. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Varianten till höger var underbar. Jag är dock lite tveksam till datum. Givetvis en fördel med 7dgr reserv, men jan nyttjar aldrig komplikationen. Ställer i princip inte rätt dag på mina klockor.

IWC är överlag ett av mina favvo-märken. Håller dock med om att de olika serierna spretar.

5. JS

JS Friends of KS

Håller med - de är sjukt spretiga och mkt dåliga på att förvalta sitt arv på ett konsekvent sätt. Total motsats till Rolex på den punkten.

Aquatimer - där verkar de göra om linjen totalt med jämna mellanrum, där DNA't knappt går att spåra bakom.

Piloterna - finns vettiga modeller kvar, men blivit för mkt lattjolajban där, med fakepatina samt PVD-versioner av Big Pilot

Ingenieur - väldigt spretig utveckling, där man valt att göra om många av modellerna till att konkurrera med Hublot och AP RO Offshore...

Som tur är har man hittat tillbaka lite i en version på Ingy ;)

Ref 1832

Ref 3239

stelah gillar detta.
  6. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Den ingyn tycker jag ser grym ut. Riktigt fin med vit tavla också.

7. DrDre

DrDre Friends of KS

[​IMG]@ Kejsaren (citatfunktionen funkar inte). Ang Portuguese utan datum, så fanns det en variant tidigare utan datum men som i övrigt var väldigt lik. Dvs rejäl storlek etc. Vet inte när eller hur länge den fanns.

8. garfield

garfield Friends of KS

Känns som att IWC gör en detour a la Zenith under Thierry Nataf.

9. Sond

Sond Friends of KS

Vad är det för ref på den till vänster?

Edit: 3531 va´?

10. Utforskaren

Utforskaren Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Japp, det är en 3531. Bump :p

Mårtenssons ur Brookfield