• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är den ultimata lyxen?

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
En varm sommardag på en busstur genom typ marockanska landsbygden. Solbrillor och linnetyg pryder kroppen (självklart en sommarbeater på handleden också). I öronen spelas Bon Iver.
Det mina vänner, det är den ultimata lyxen. Nåja, åtminstone för mig...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kranvattnet där jag bor. EXTREMT GOTT. Smakar: trumvirvel..... Inget. Öppnar kranen så kommer det mer..:hungry:
IMG_0043.JPG
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Just nu med en trottsig fyra åring samt en minst lika trottsig två åring så är det hur löjligt det än må låta att få en lugn nattning utan bråk... håller på att knäcka mig fullständigt så när det väl sker en lugn och smidig läggning så känns det som högsta vinsten på lotto..
Samma här fast 2x4,5år +1x2år. Lyckan när man själv lyckas lägga alla tre på under 3h när sambon är borta en kväll...
 

Jrgen

Cartier
Lyx för mig är mina barn.
Tex att få vakna upp av sig själv och äta frukost med barnen i lugn och ro är något som alltid lockar.
 

Frodda

Omega
Utan tvekan mina barn är lyx! Att jag har förmånen att få vara pappa till mina barn!
Få dela deras glädje och sorg och förhoppningsvis kunna se dem växa upp och få träffa blivande barnbarn...

allt annat är världsligt och det kan också så klart vara lyx!
Klockor, hus, parkering..MEN allt går köpa igen, svårare med kärleken.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag skiljer på vardagslyx och ren lyx. Att jag får mysa varje morgon med mina vovvar som hoppar upp och vill gosa, att jag har en fru jag älskar och ett jobb jag trivs med är inte heller lyx för mig. Missförstå mig rätt, jag är enormt tacksam för det men lyx är för mig pricken över i-et. Det jag nämnt är i-et, inte pricken över det.

Med det sagt så är vardagslyx en tryffelpizza modell bättre (finns några få ställen i Stockholm som kan det riktigt bra). Eller en perfekt sushi (finns två ställen i Stockholm som kan det). Vardagslyx är också att sova ut ordentligt på helgen, ta en dag ledigt och promenera i skogen med sin familj eller att lägga in ett träningspass på arbetstid.

Men den ultimata lyxen för mig är semester. På sommaren - Italien. Den varma luften, stämningen, maten och människorna.
Dollarphotoclub-75249552_e2x1_0_153_1400.20150603154516.jpg

Tuerredda-Beach-.jpg


På vintern är den absoluta lyxen att komma från mörkret och kylan. Att fly till annan kultur, annan mat, annan allt.
Precis hemkommen från 1 månad i sydostasien så måste jag säga att jag längtar tillbaka.
Exempel på bra lyx, och äventyr är bl.a. El nido - Filippinerna:

El.Nido.jpg

elnidoresorts.com_.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
At ha tillgång till stuga i fjällen och stuga med sjötomt är otroligt lyxigt för mig. Att resa värderas också högt men stugorna är mer värda för mig.
Och att ha denna utsikt från egna tomten är också något jag aldrig vill vara utan.
Pou92Xe.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Den tiden när jag mådde som bäst var när jag var nere hos min mormors bror som har ett hus på Österlen för tre år sedan. Var där nere för att måla hans tak, resultatet blev så bra att resten av byn ville att jag skulle fixa deras tak så jag blev kvar där hela sommaren, vilket jag definitivt inte ångrar att jag gjorde!

Jag hade inga kompisar där nere, dock hade jag en sådan där klassisk sommarflört med en grannes dotter(dock pluggade hon och bodde i Schweiz under skolåret), jag fick låna mormors brors P1800 lite hur jag ville samt att jag jobbade på tak med en sådan här utsikt dagligen, nästintill inget regn alls under hela sommaren. Så fördelarna vägde upp nackdelarna.
2013-08-09 11.04.36.jpg


Morsan sa att jag kom hem som en helt ny person. Har tyvärr ingen bättre bild på P1800 men jag kommer ihåg när jag körde ned till Kåseberga för att köpa nyfångad fisk lite då och då, alla äldre människor verkligen stirrade/beundrade bilen, de måste ha blivit bra förvånad när de såg en 19-årig gammal pojke kliva ur den.
2013-08-10 09.00.37.jpg
Ingen bild på grannens dotter?? Skit i bilen.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Lyx för mig är
Att få uppleva familjen lycklig. Alternativt dottern lycklig.
Egentid.
Få njuta i vardagen, exempelvis löjrom eller anklever. Eller två glas rött en tisdag. Eller en schysst klocka att vila ögonen på.


Glöm inte
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredställelse och är det vilket samhället vilar på.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Att skeda (vid läggdags) och vakna upp varje dag med min fina flickvän är lyx!
Att starta dagen med en nybryggd kopp kaffe och en snus är lyx!
Att duscha i varmt, rent vatten - när jag vill, är lyx!
Att ha ett jobb som ger mig fria arbetstider och tillåter mig arbeta hemifrån är lyx!

Att kunna gå ut och äta ett par gånger i veckan är lyx!
Att kunna handla det man behöver och därtill ännu mer är verkligen lyx.
Att kunna äta vad jag vill.
Att bo fint är lyx.

Som @80s skrev - att ha rent och gott dricksvatten direkt i kranen är lyx!
med mera...


Fan vad bra vi har det ändå.
Fetstilat ovan är ultimat lyx för mig.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tystnad
Knäcka ens egna fördomar med kunskap
Havet och naturen
4 årstider
Att få säga vad man tycker
Att få uppleva riktig kärlek
Klockor
 

sweedee

Cartier
Sover du inte hellre jämte någon du älskar än att sova själv? Kanske inte var det du menade i sammanhanget ovan iofs... ;)
Även om du har rätt om sammanhanget så verkligen Hatar jag att dela säng med någon, till och med någon man gillar. Detta i kombination efter nattliga aktiviteter med någon temporär relation är tortyr. Jag går hellre hungrig.
 

sweedee

Cartier
Kan ingen jävel glida fram med någon historia om hur dom importerar svindyrt toalettpapper ifrån någon fabrik i ett mindre land som revolutionerade vardagen istället för dessa "tak över huvudet" svar hehe.
 

Buckshot

Panerai
Att aldrig (nästan) behöva vakna tidigt av väckarklockans skrän, då jag jobbar ständigt em-skift. Tyvärr är lugnet på väg att ta slut då frugan beräknas nedkomma med en liten skrikhals lagom till sommaren :eek::baby:
 
Topp