• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är dessa värda?

Ako

Rolex
2-Faktor
Min kollega har dessa hemma, vilka modeller o värde har dom? Jag vet att det finns en allmän tråd i vintageavdelningen , men jag tänker att detta passar bättre här. När klockorna kommer in till kontoret så kan jag ta bättre bilder.
IMG_0118.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det en ren intressefråga eller ska de säljas?
De två som är värda mest är
6138: 4-6k
6139: 4-6k
Beroende på skick och om allt med dem är OK, inte bästa bilden att utgå ifrån. :)
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
Är det en ren intressefråga eller ska de säljas?
De två som är värda mest är
6138: 4-6k
6139: 4-6k
Beroende på skick och om allt med dem är OK, inte bästa bilden att utgå ifrån. :)
6119-6480 är verket inte riktigt fast på, tavlan rör sig när man skruvar på kronan.

Y är du intresserad av "samlingen"?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Min helt subjektiva bedömning...

6138: ~2k och uppåt
Tycker den ser väldigt risig ut i boett, om inte bilderna ljuger närmast polerad. Om bilderna är missvisande är den självfallet värd mer.

6139: ~3-4k om funktion är god. Numera är dessa mer lättsålda än tidigare men många vill oftast ha guldiga varianten om de lägger över tre lax är min egen erfarenhet. Nu var det några år sedan jag sålde de jag ägt men mina har inte direkt flugit iväg för under två lax då.

Guldiga: ~1.5-3k
Det mindre om funktion är dålig och guldet släppt. Dock cool klocka! Längesen jag såg en, på ttt tiden :)

Seiko5: aldrig sett, dock rätt cool!

Kul start på samling iaf!
 
  • Like
Reactions: Ako

Calle med C

Panerai
Trevliga klockor! Jag kanske är intresserad av den blå Poguen om han kan tänka sig att sälja den separat. Det förutsätter givetvis att den fungerar. Vridring osv.
 
  • Like
Reactions: Ako

JohanHLM

Rolex
Ok...
Bullheaden kändes lite lockande men jag har noll koll på priser på gamla Seiko. Trodde de låg mellan 3-5 tkr precis som en 6139, men de går säkerligen dyrare än så idag?
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor

JohanHLM

Rolex
Kollar runt på chrono 24:
http://www.chrono24.com/seiko/ref-61380040.htm?man=seiko&refId=61380040&showpage=&sortorder=1

Där känns det som dom ligger kring 1000$ i begärt pris på denna..men jag vet inte hur realistiskt detta är...
Som sagt var har jag ingen vidare koll och de är kanske så dyra nu för tiden. @yonsson eller någon annan Seiko guru på forumet har säkert koll på vad de brukar gå för här hemma.
Edit: Såg att det sålts en i höstas här på forumet. https://klocksnack.se/threads/6138-0040-bullhead.63594/
 
  • Like
Reactions: Ako

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt var har jag ingen vidare koll och de är kanske så dyra nu för tiden. @yonsson eller någon annan Seiko guru på forumet har säkert koll på vad de brukar gå för här hemma.
Edit: Såg att det sålts en i höstas här på forumet. https://klocksnack.se/threads/6138-0040-bullhead.63594/
Jag skulle inte ge $1000 för en. Det ligger alltid osålda klickornute på eBay, i Japan och på andra ställen. För mig är de priserna helt ointressanta, frågan är vad de faltiskt säljs för. Men poppis är de så spontant hade jag sagt 4-6 men troligtvis 4.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Gick väl en på Tratten för inte såååå länge sedan (men tydligen mer än två månader, nu när jag söker). Runt fem tror jag den gick för.
Sen var det väl någon lallare som hade sin ute för 13.000kr också - misstänker att den förblev osåld.

Läckra klockor!
 
  • Like
Reactions: Ako

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag skulle inte ge $1000 för en. Det ligger alltid osålda klickornute på eBay, i Japan och på andra ställen. För mig är de priserna helt ointressanta, frågan är vad de faltiskt säljs för. Men poppis är de så spontant hade jag sagt 4-6 men troligtvis 4.

Skulle sagt det med, runt 4 och uppåt. Dvs går kanske få 5-6k hos rätt köpare men mer troligt en snabb smärtfri affär vid + fyra tuss ungefär. Skicket ser väldigt bra ut, inte minst insert om det är original (kan inget om dessa inserts) då de ofta har en del märken :)
 

Panton

Breitling
Hej alla.
Kul att ni gillar klockorna!
Är ingen storsamlare (på armbandsur) men av någon anledning så har jag samlat på mig dessa Seiko ur.
På 90-talet samlade jag på stora 70-tals kronografer och hade en respektabel samling med Omega och Breitling men som alla tyvärr är borta nu utom en Breitling Chrono-Matic från ca 1970 som jag har kvar.
Men det är väl detta arv som gjort att jag köpt på mig Seiko klockorna när jag sprungit på dom under åren.
Min tanke var att försöka sälja dom fyra första som @Ako postade åt mig och skulle kunna släppa dom för ett bra pris.
Men om ingen vill ta alla kan jag givetvis splitta på dom med.
Men oavsett så vill jag behålla Bullheaden som jag fortfarande är lite kär i!
 

Bilagor

  • IMG_5286.JPG
    IMG_5286.JPG
    152.4 KB · Visningar: 72
  • IMG_5289.JPG
    IMG_5289.JPG
    133.9 KB · Visningar: 70
Topp