Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är det för klocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av leif.u, 28 juni 2016.

1. leif.u
    Trådstartare

leif.u Torpare

Godkväll allesammans. Jag är helt grön vad det gäller klockor så vänder mig till er proffs!

Fått ärva en Omega Guldklocka av min morfar. Vad jag har googlat mig till så verkar det vara en Geneve modell. Varit inne på batteri byte precis så det är ingen automatisk. Armbandet är utbytt till guld imitation.
    Vill restaurera denna så undrar följande.

Vad heter klockan?
    Vad är den värd?
    Hur ser original armband ut?

Vore tacksam för all info och hjälp man kan få!

Bifogade filer:

2. M.U

M.U Biskop

Testa med vintagedelen här på forumet! Får du garanterat de svar du är ute efter :)

3. Pauledward

Pauledward Biskop

Från:
    Sverige
  4. leif.u
    Trådstartare

leif.u Torpare

Förlåt mig om det var i fel avdelning jag postade. Admin kanske kan flytta tråden?

Tack snälla!

Pauledward gillar detta.
  5. Strindberg

Strindberg Biskop

Datera gör du lättast genom att öppna och kolla serienumret. Modellen heter nog inget, många Omega heter "bara" sin referens.
    Jag tycker det ser ut som om den är lika som den vänstra på min bild, som är en jubileumsklocka utdelad 91 (tror jag, kan kolla). Den sitter på ett originalarmband, så med lite tur så bör din klocka haft ett liknande. Har den en gravyr på baksidan?
    image.jpeg

6. leif.u
    Trådstartare

leif.u Torpare

Ja men titta det är ju den. Första bilden jag hittar med exakt likadan. Jag har för mig att den varit graverad men att det slitits bort med åren. Morfar fick den nog från stålverket i Finland där han jobbat i många år! Vet du vad modellen heter, beteckning? Värde? Har du nå mer bilder på armbandet? Är det svart läder? Tack snälla!!

7. Strindberg

Strindberg Biskop

Kan kolla, lovar dock inte exakt när. Jag är glömsk. Har du inte hört något om en vecka eller så, så pm:a.

8. leif.u
    Trådstartare

leif.u Torpare

Hej. Tänkte höra om du vet något mer?

9. Strindberg

Strindberg Biskop

Kollar NU. Tyvärr ej originalband, graverad 1993, värde beror på om man räknar guldvärde eller saluvärde. Kanske 4-4,5 -ish beroende på skick.

Hittade en till, som också ser lika ut, men med originalband.
    image.jpeg image.jpeg

Mårtenssons ur Brookfield