• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det för klocka?

leif.u

Breitling
Godkväll allesammans. Jag är helt grön vad det gäller klockor så vänder mig till er proffs!

Fått ärva en Omega Guldklocka av min morfar. Vad jag har googlat mig till så verkar det vara en Geneve modell. Varit inne på batteri byte precis så det är ingen automatisk. Armbandet är utbytt till guld imitation.
Vill restaurera denna så undrar följande.

Vad heter klockan?
Vad är den värd?
Hur ser original armband ut?

Vore tacksam för all info och hjälp man kan få!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    69.8 KB · Visningar: 362

M.U

Rolex
Testa med vintagedelen här på forumet! Får du garanterat de svar du är ute efter :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Datera gör du lättast genom att öppna och kolla serienumret. Modellen heter nog inget, många Omega heter "bara" sin referens.
Jag tycker det ser ut som om den är lika som den vänstra på min bild, som är en jubileumsklocka utdelad 91 (tror jag, kan kolla). Den sitter på ett originalarmband, så med lite tur så bör din klocka haft ett liknande. Har den en gravyr på baksidan?
image.jpeg
 

leif.u

Breitling
Datera gör du lättast genom att öppna och kolla serienumret. Modellen heter nog inget, många Omega heter "bara" sin referens.
Jag tycker det ser ut som om den är lika som den vänstra på min bild, som är en jubileumsklocka utdelad 91 (tror jag, kan kolla). Den sitter på ett originalarmband, så med lite tur så bör din klocka haft ett liknande. Har den en gravyr på baksidan?
image.jpeg

Ja men titta det är ju den. Första bilden jag hittar med exakt likadan. Jag har för mig att den varit graverad men att det slitits bort med åren. Morfar fick den nog från stålverket i Finland där han jobbat i många år! Vet du vad modellen heter, beteckning? Värde? Har du nå mer bilder på armbandet? Är det svart läder? Tack snälla!!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ja men titta det är ju den. Första bilden jag hittar med exakt likadan. Jag har för mig att den varit graverad men att det slitits bort med åren. Morfar fick den nog från stålverket i Finland där han jobbat i många år! Vet du vad modellen heter, beteckning? Värde? Har du nå mer bilder på armbandet? Är det svart läder? Tack snälla!!
Kan kolla, lovar dock inte exakt när. Jag är glömsk. Har du inte hört något om en vecka eller så, så pm:a.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Hej,

Någon som har en aning vad detta kan vara för klocka. Fick den av min morfar för länge sedan innan han gick ur tid. Manuell. Förgylld tror jag. Tacksam för svar!
 

Bilagor

  • IMG_7245.JPG
    IMG_7245.JPG
    137.4 KB · Visningar: 49
  • IMG_7244.JPG
    IMG_7244.JPG
    178 KB · Visningar: 54
Topp