• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det för skräp Kungen bär på?

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Hittade denna gamla bilden på när Knugen var på besök..
Vad har han på handleden?
pTsixnD.jpg
 
Inget lämpligt dressur. Att han inte kan komplettera med ett vettigt ur är ju lite trist. Det är ju inte så att han är blyg för att bränna pengar på annan lyx så varför spara in här?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker att det är respekt att våran Knug, törs bryta lite mot mängden av vad många människor tror att han skall bära. Visst skulle han kunna bära vilken klocka som helst oavsett pris, men att han bär ett ur/klocka från någon bokklubb gillar i alla fall jag!
 

DrDre

Patek
Kläderna är ju väldigt snygga. En Sjöö Sandström Royal Steel hade väl passat fint och dessutom skulle det väl gå att motivera när Aftonbladet ska dra igång drevet (igen) över Kungens liv och leverne och lyxprylar.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kläderna är ju väldigt snygga. En Sjöö Sandström Royal Steel hade väl passat fint och dessutom skulle det väl gå att motivera när Aftonbladet ska dra igång drevet (igen) över Kungens liv och leverne och lyxprylar.
Speciellt då han faktiskt fått just en sådan av Sjöö Sandström.
 
Han behöver ju inte vara klock intresserad bara för att han har mycket pengar eller är kung...

Ett visst mått av stil och känsla kan man dock nästan kräva tycker jag av en person i hans ställning och uppfostran. Han ska trots allt vara reklampelare för Sverige (enligt förespråkarna) och då vill man väl kunna uppvisa en korrekt och klanderfri klädsel. Visst han behöver inte ha ett svindyrt ur men en klocka mer anpassad till utstyrslen hade iaf jag önskat, sen om det var en citizen eller vad som kunde väl kvittat kanske.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Ett visst mått av stil och känsla kan man dock nästan kräva tycker jag av en person i hans ställning och uppfostran. Han ska trots allt vara reklampelare för Sverige (enligt förespråkarna) och då vill man väl kunna uppvisa en korrekt och klanderfri klädsel. Visst han behöver inte ha ett svindyrt ur men en klocka mer anpassad till utstyrslen hade iaf jag önskat, sen om det var en citizen eller vad som kunde väl kvittat kanske.
Det är väl inte så illa? Tycker att han är propert klädd. Dessutom hade folk bara klagat på var skattepengarna går om kungen skulle flasha en massa dyra klockor:)
Vi får introducera honom till KS helt enkelt :)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Ett visst mått av stil och känsla kan man dock nästan kräva tycker jag av en person i hans ställning och uppfostran. Han ska trots allt vara reklampelare för Sverige (enligt förespråkarna) och då vill man väl kunna uppvisa en korrekt och klanderfri klädsel. Visst han behöver inte ha ett svindyrt ur men en klocka mer anpassad till utstyrslen hade iaf jag önskat, sen om det var en citizen eller vad som kunde väl kvittat kanske.


Ja, en Longines dressare för 7k kan han väl få kosta på sig utan att Aftonbladet skriver om det?
 

F-L-P

Panerai
Ja, en Longines dressare för 7k kan han väl få kosta på sig utan att Aftonbladet skriver om det?


Reinfelt fick ju skandal rubriker när han hade en klocka som kostade, hör och häpna; 22000 KRONOR !!!!!!!!! (longines evidenza, ) dog väl ut ganska snabbt... Men som sagt. knugen har några roliga, hen hublot classic och en sjöö sandsrtöm royal classic. inte som nyaste svärsonen som rockar både vitgulds rolle och PN daytona. att man sedan någon gång drar på sig något inte allt för sexigt kanske man får ta. Typ som ens favorit jeans som egentligen ser ut som skit, men man ändå har kvar. eller det där as sköna kalsongerna där resåren har börjat släppa, i know you all got them...
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte att Knugen vet att det ens är knappar på klockan, eller vad de är till för, eller vad klockan är..? Men han är ganska cool ändå :)
 
Topp