• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det fina med pepsi/gatorade bezel?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Kan inte riktigt förstå mig på dessa färgglada bezels. Vad exakt i dessa färgkombinationer ser ni det fina? Menar inte att det är fult men jag vill gärna sätta mig in i era tankebanor.

Upplys mig.

image.jpg

image.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det sticker i ögonen när de är starkt färgglada. När de börjat blekna är en annan femma. Blekt Pepsi är bland de coolare klockorna som finns, tycker jag. När de ser nya ut tycker jag att de förlorar sin charm. Du får dock chansen att åldras med klockan då.

4UWQ9n1.jpg


image.jpg
 

Boris Balkan

Fark you!
Varför tycker jag om Pepsi. Bra fråga Doktor Freud. Det har säkert att göra med min barndom och oidipuskomplex. Men så här på rak arm - den är kul för att den på ett smakfullt sätt sticker ut med sina färger.

freud-dangerous-method-sony.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Finfina färger, ett riktigt slitet röd/blått insert....som går mer i Azurblått och lila...svårslaget! Dock tvivlar jag starkt på att det nedersta är något Rolex producerat....
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Finfina färger, ett riktigt slitet röd/blått insert....som går mer i Azurblått och lila...svårslaget! Dock tvivlar jag starkt på att det nedersta är något Rolex producerat....

Okej ett slitet färgat bezel en sommardag på strand, vacker vackert. Men ni köper ju inte dessa klockor slitna utan färgerna är verkligen starka de första(?) åren. Utöver dessa klassiska så finns de som kör med gult, trekvartsfärger, grönt etc. Hur matchar man klockan med övriga klädseln då?
Jag tycker att det sticker i ögonen när de är starkt färgglada. När de börjat blekna är en annan femma. Blekt Pepsi är bland de coolare klockorna som finns, tycker jag. När de ser nya ut tycker jag att de förlorar sin charm. Du får dock chansen att åldras med klockan då.

4UWQ9n1.jpg


image.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Okej ett slitet färgat bezel en sommardag på strand, vacker vackert. Men ni köper ju inte dessa klockor slitna utan färgerna är verkligen starka de första(?) åren. Utöver dessa klassiska så finns de som kör med gult, trekvartsfärger, grönt etc. Hur matchar man klockan med övriga klädseln då?
Tar lite längre tid än några år. Finns Blå/röd, Svart/röd, hel svart, rootbeer och nya Blå/svart. Vad jag har sett funkar det till allt oavsett bezelfärg!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Okej ett slitet färgat bezel en sommardag på strand, vacker vackert. Men ni köper ju inte dessa klockor slitna utan färgerna är verkligen starka de första(?) åren. Utöver dessa klassiska så finns de som kör med gult, trekvartsfärger, grönt etc. Hur matchar man klockan med övriga klädseln då?


Matcha dinkan färgmässigt med kläderna är bara niiiirdigt....tidens tand gör färgerna vackra....och visst kan man köpa slitna inserts....kostar väl ca 2-4000 sek för ett fint blekt!!!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blekt är coolt men passar bäst på sommaren. Köpte ett sprillans till min 1675:a för att bättre liva upp den gråa hösten..
Sommar...
52F1DEEA-4C2B-4FAA-8C35-B460AA1D6FBF-801-000000531BE5DFB4_zps37dcaa71.jpg

Höst...
CCACEFAA-04CE-4EFA-93BC-7E30C47BE3D3-395-000000444DA5BA03_zpsde192de7.jpg


Ett stort problem med de nya keramiska ringarna är ju att de INTE kommer att åldras nämnvärt. Tycker jag är lite synd..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror främst att det har att göra med att just den bezeln är så förknippad med Rolex. Vanligtvis hade man nog tyckt att det såg gnska tacky och billigt ut, men färgkombinationen är nu så ikonisk att det inte går att ta miste på vad det är för klocka samtidigt som färgklicken drar ner seriösnivån ett snäpp.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker alla färgkombinationerna på GMT'n funkar till det mesta. Inget som direkt behöver matchas med kläderna… De dagar jag känner att jag måste matcha så använder jag exempelvis min Explorer. ;)

Slitning är ju bara snyggt IMO. Även om jag tycker det ser en smula krispigare ut om färgerna på insertet är skarpa….
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Okej ett slitet färgat bezel en sommardag på strand, vacker vackert. Men ni köper ju inte dessa klockor slitna utan färgerna är verkligen starka de första(?) åren. Utöver dessa klassiska så finns de som kör med gult, trekvartsfärger, grönt etc. Hur matchar man klockan med övriga klädseln då?

Du behöver inte matcha med kläderna, egentligen. Låt det vara en färgklick som sticker ut från övriga klädseln. Även fast det kan vara kul att matcha som JakobZ. Tänk dock på att rött och blått är färger som jobbar bra tillsammans med många andra färger.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag tror främst att det har att göra med att just den bezeln är så förknippad med Rolex. Vanligtvis hade man nog tyckt att det såg gnska tacky och billigt ut, men färgkombinationen är nu så ikonisk att det inte går att ta miste på vad det är för klocka samtidigt som färgklicken drar ner seriösnivån ett snäpp.
Mycket möjligt att det är så, låter logisk iaf. Mitt första intryck av dessa är att de ser komiska ut men det kanske ändras över tid.

Matcha klädseln med klockan låter helt absurt :)
Håller tyvärr inte med dig. Matchar alltid klockan med klädsel.
 

Sond

Patek
För egen del tyckte jag det såg lite barnsligt ut när jag fick upp ögonen för dessa klockor. Men med tiden har den känslan ersatts av något mycket positivt. Det gör klockan lite roligare och något mindre dressig, om nu en dykare kan vara dressig... Kanske är rätt ord; mindre seriös. Den passar ju inte till mörk kostym tycker jag men till allt annat är det en väldigt trevlig klocka med lita glada färger. Ägde jag en så skulle jag exakt som RicVin ha en blekt på sommaren och en ny på vintern.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Matchar ni klocka och kläder? :facepalm:

Här matchas ingenting (inte skor, kläder, mössa, nagellack eller läppstift) kanske blir ansedd som en slusk av andra för det men jag har viktigare saker att lägga min energi på.
 

Apansson

Torpare
Färg är kul! Den nya blå/svarta är riktigt nice, den blå färgen är magisk irl, om du inte klämt på en så rekommenderar jag dig att göra det! Den har typ 15 olika nyanser, skitball.
 
Topp