• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det finaste ni kan se på en dams handled?

Jens

Greedo
Helguld passar alltid bra på damer. Ser exklusivt och vackert ut på ett naturligt sätt. Kommer att tänka på Rolex i första hand. Cartier har också ett par bra alternativ. Alternativt en Air King i stål el en Datejust med rosa tavla!


J
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Det ska vara en klassisk damklocka från Rolex. Max 36mm, kvinnor och stora klockor är BIG no no.

Edit: möjligtvis en helgulds daytona OM hon kan bära upp den.
 

Grön

Omega
2-Faktor
Min fru gillar dessa bäst. Särskilt BoM med pärlemor och diamanter. Hon vill inte ha för stora klockor och är onintresserad av mekaniska ur. Jag skulle gärna se en Rolex 34-36mm eller mindre dykare på hennes arm (typ Tudor Mini). Men hon kommer knappt uppskatta gåvan är jag rädd...
PO8Ag62.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag säger en midsize Rolex, 31 mm. T ex en Datejust med jubilelänlen och vit tavla, gärna räfflad vitguldsring. Ett sportigare alternativ är en Air King eller en no date på Oysterlänken.

Kul att du har hittat hit.
 

Optimisten

Cartier
Tur för alla här som postar bilder på sina flickvänner (och deras klockor) att hovrätten meddelat följande:

"det med tiden har blivit alltmer socialt accepterat att vara mycket öppen och utåtriktad avseende sina horologiska vanor."

Annars hade ni varit på kroken för feta skadestånd, tänk på det!

Som jag skrev tidigare så är min favvo 29 mm YM. Tyvärr vägrar min käresta att ha en Rolex (tänk på det ni som inte är gifta, glöm inte att fråga om detta innan!), så det får bli ett reklamfoto:

Ladies-Rolex-Stainless-and-Platinum-Yacht-Master.jpg

(Tro det eller ej, men modellen på fotot liknar faktist min fru... :))
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag köpte en vintage Omega Constellation till mig själv. Det såg lite ut som att jag hade en barnklocka trots att jag verkligen gillar modellen.


På hustrun däremot, passar den som en smäck. Hon får också mycket beröm för klockan.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Se så lycklig min Kim blev för en enkel rolle (obs det var hon som insisterade på "blinget", jag föreslog DD men det fick avslag dessvärre :woot:
rotYtZr.jpg
 

raketa

Omega
Omegan ovan är riktigt fin, helt klart! Annars tycker jag roséguld är en fin färg för damen! Till tösarna som är lite äldre eller helt enkelt diggar en gammalmodig stil så är en vintage Omega aldrig fel...

3023.043d.jpg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jag har sagt det för och säger det igeb... Tjejer passar bäst med stora dykare på armen. Den här tjejen som jag var på några dejter med i sommras tyckte om att sno min U2.
b43db3db-b04a-464b-8319-79cceb246a43_zps0a39ec61.jpg
 

Marc

Breitling
Skulle lätt kunna tänka mig att min flickvän hade en Marc Jacobs, gärna tex Baker där "MARC" står i versaler mellan 12 och 3. Den simpla förklaringen till dessa synder är då att hon hela tiden har mitt namn i stora bokstäver på handleden. :)
 
Topp