• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det finaste ni kan se på en dams handled?

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Men om du nu måste välja en klocka alltså.

958_1653.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Svårt att hitta en tråd om s.k damur.
Har för mig att det finns en tråd med damur (som jag själv postat i!) men som jag nu inte kan finna..

Nu till undran:

Jag har börjat fundera på att flippa min 36 DJ till förmån för en mindre sådan.
MEN är även sugen på något mer, man kan ju inte bara ha 1 klocka? ;)

Så vad tycker ni borde sitta på min handled?
En Datejust alltså, men vilken storlek (<36mm) & vilken tavla?

Och vad kan komplettera DJ bra?
Märken? Modell?
Bara droppa allt ni kommer på! Bifoga gärna bilder :)
MEN <35 mm och budget ≤25k
 
Senast ändrad:

Man

Rolex
Svårt att hitta en tråd om s.k damur.
Har för mig att det finns en tråd med damur (som jag själv postat i!) men som jag nu inte kan finna..

Nu till undran:

Jag har börjat fundera på att flippa min 36 DJ till förmån för en mindre sådan.
MEN är även sugen på något mer, man kan ju inte bara ha 1 klocka? ;)

Så vad tycker ni borde sitta på min handled?
En Datejust alltså, men vilken storlek (<36mm) & vilken tavla?

Och vad kan komplettera DJ bra?
Märken? Modell?
Bara droppa allt ni kommer på! Bifoga gärna bilder :)
MEN <35 mm och budget ≤25k

När det gäller Lady DJ så tror jag både 31mm och mindre skulle fungera bra. Välj den storlek som känns bäst. Vit eller silver föreslår jag när det gäller tavla och utan stenar. Som de i bilderna nedan alltså (lånade från Uret.se och Rolex hemsida).
IMG_1175.PNG

IMG_1176.PNG
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Var både på Rob & Nymans idag. Supertrevligt och verkligen toppenservice på båda ställena!

Jag provade Cartier och Datejust/Date. Tog foton men missade nån Cartier..

vad tycks? :happyhappy:
IMG_6359.JPG

Den minsta, ser stor ut på bilden..
IMG_6361.JPG
IMG_6362.JPG

Date 34 mm. Svart urtavla.
IMG_6364.JPG

Datejust 31 mm, silvertavla.
IMG_6366.JPG

31 mm, blå urtavla.
IMG_6367.JPG

Nya länken..
IMG_6368.JPG

Kass bild men iaf för att se storleksskillnaden. Min 36 mm och 2 st 31 mm.
IMG_6369.JPG
IMG_6371.JPG
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Var både på Rob & Nymans idag. Supertrevligt och verkligen toppenservice på båda ställena!

Jag provade Cartier och Datejust/Date. Tog foton men missade nån Cartier..

vad tycks? :happyhappy:
IMG_6359.JPG

Den minsta, ser stor ut på bilden..
IMG_6361.JPG
IMG_6362.JPG

Date 34 mm. Svart urtavla.
IMG_6364.JPG

Datejust 31 mm, silvertavla.
IMG_6366.JPG

31 mm, blå urtavla.
IMG_6367.JPG

Nya länken..
IMG_6368.JPG

Kass bild men iaf för att se storleksskillnaden. Min 36 mm och 2 st 31 mm.
IMG_6369.JPG
IMG_6371.JPG
Cartier med svart läder var riktigt snygg. Även DJ 31mm med silvertavla. Vilken kändes bäst?
 

Man

Rolex
Var både på Rob & Nymans idag. Supertrevligt och verkligen toppenservice på båda ställena!

Jag provade Cartier och Datejust/Date. Tog foton men missade nån Cartier..

vad tycks? :happyhappy:
IMG_6359.JPG

Den minsta, ser stor ut på bilden..
IMG_6361.JPG
IMG_6362.JPG

Date 34 mm. Svart urtavla.
IMG_6364.JPG

Datejust 31 mm, silvertavla.
IMG_6366.JPG

31 mm, blå urtavla.
IMG_6367.JPG

Nya länken..
IMG_6368.JPG

Kass bild men iaf för att se storleksskillnaden. Min 36 mm och 2 st 31 mm.
IMG_6369.JPG
IMG_6371.JPG
Oj..! Mycket snyggt på en gång där... Mina favoriter är nog:
- Den första bilden på Cartier med svart band. Ser väldigt snyggt och elegant ut!
- Datejusten m silvertavla. Väldigt väldigt snygg!

Bara att köpa båda! :D Testa du nån ännu mindre DJ?
 

tossefar

Cartier
Var både på Rob & Nymans idag. Supertrevligt och verkligen toppenservice på båda ställena!

Jag provade Cartier och Datejust/Date. Tog foton men missade nån Cartier..

vad tycks? :happyhappy:
Första Cartiern tycker jag var snyggast. Finns det plats i budgeten så vore den ultimat i guld och med mörkbrunt band.
Jag tyckte att Rolex var för stora på din handled.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Var både på Rob & Nymans idag. Supertrevligt och verkligen toppenservice på båda ställena!

Jag provade Cartier och Datejust/Date. Tog foton men missade nån Cartier..

vad tycks? :happyhappy:
IMG_6359.JPG

Den minsta, ser stor ut på bilden..
IMG_6361.JPG
IMG_6362.JPG

Date 34 mm. Svart urtavla.
IMG_6364.JPG

Datejust 31 mm, silvertavla.
IMG_6366.JPG

31 mm, blå urtavla.
IMG_6367.JPG

Nya länken..
IMG_6368.JPG

Kass bild men iaf för att se storleksskillnaden. Min 36 mm och 2 st 31 mm.
IMG_6369.JPG
IMG_6371.JPG
Köp både Cartier tank solon samt blå-tavlade Datejusten! Grymt snyggt.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Cartier med svart läder var riktigt snygg. Även DJ 31mm med silvertavla. Vilken kändes bäst?

Jag har ju silvertavla i min 36 mm jag har nu. Silver funkar ju alltid, ett säkert kort. Men jag blev verkligen kär i den blå! Så nu är frågan... vad man ska ha.. silver, blå, rosa? Rosa fanns inte inne men tror den också kan vara fin. Vit kittlade inte till nått för mig direkt..
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Jag har ju silvertavla i min 36 mm jag har nu. Silver funkar ju alltid, ett säkert kort. Men jag blev verkligen kär i den blå! Så nu är frågan... vad man ska ha.. silver, blå, rosa? Rosa fanns inte inne men tror den också kan vara fin. Vit kittlade inte till nått för mig direkt..

Köpte julklapp till frugan precis och det stod mellan den rosa och den blå i 31mm. Frugan gick på den rosa :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Första Cartiern tycker jag var snyggast. Finns det plats i budgeten så vore den ultimat i guld och med mörkbrunt band.
Jag tyckte att Rolex var för stora på din handled.
Den svarta 34 mm Date håller jag med om att den var för stor.
Men 31 mm DJ tycker jag var perfekt. Ofta ljuger ju bilderna så därav kan det se stort ut.. jag kommer köra på 31 mm :) jag provade lite fler Cartier som jag glömde ta kort på.. men av dessa gillade jag också den med svart läderband bäst :) får se hur detta slutar :happyhappy:
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Oj..! Mycket snyggt på en gång där... Mina favoriter är nog:
- Den första bilden på Cartier med svart band. Ser väldigt snyggt och elegant ut!
- Datejusten m silvertavla. Väldigt väldigt snygg!

Bara att köpa båda! :D Testa du nån ännu mindre DJ?

Nej jag testade bara 31mm. Den kändes perfekt så testade aldrig mindre. :)
Gällande Cartier provade jag även en tank i rosé med läderband, en ståltank med stållänk.. vet inte riktigt vad jag vill ha där.. men det blir nog en i stål, vet inte om det blir länk eller band. Men det blir nog ett senare köp.. om inget kul skulle dyka upp med bra pris ;)
 

Man

Rolex
Nej jag testade bara 31mm. Den kändes perfekt så testade aldrig mindre. :)
Gällande Cartier provade jag även en tank i rosé med läderband, en ståltank med stållänk.. vet inte riktigt vad jag vill ha där.. men det blir nog en i stål, vet inte om det blir länk eller band. Men det blir nog ett senare köp.. om inget kul skulle dyka upp med bra pris ;)
En Cartier i stål m svart band blir det sen, när det är dags för den.. Men först DJ(?) Många olika tavlor är snygga där, tycker jag, några aningens finare än andra. Du kan knappast misslyckas alltså!
31mm blir säkert jättebra, när det gäller DJn. Du är ju van vid 36mm... och tunna killar som jag har 43mm... (för stor...!) :D
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
En Cartier i stål m svart band blir det sen, när det är dags för den.. Men först DJ(?) Många olika tavlor är snygga där, tycker jag, några aningens finare än andra. Du kan knappast misslyckas alltså!
31mm blir säkert jättebra, när det gäller DJn. Du är ju van vid 36mm... och tunna killar som jag har 43mm... (för stor...!) :D

Ja DJ blir det nog först... tror jag... :D
Är sugen på Cartier men vilken, det tåls att fundera lite till på :)
 
  • Like
Reactions: Man

alexndr

Rolex
2-Faktor
Det räckte att läsa rubriken för att inse att den här tråden skulle handla om Rolex DJ. Färgad av detta forum tycker jag personligen att det valet känns lite för förutsägbart.

Själva hade jag satsat på vintage. Märket inte jätteviktigt med något med en riktig arbetshäst i, fint patinerad tavla och ett lite slitet läderband till det. Tycker vitt läder funkar väldigt bra för tjejklockor.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vilken storlek på Cartier Tank och Santos tycker ni funkar bäst på en kvinna? Kollade lite på 29mm men den känns stor. Min fru har en lady DJ och jag tänkte att nästa klocka skulle kännas lite större.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Det räckte att läsa rubriken för att inse att den här tråden skulle handla om Rolex DJ. Färgad av detta forum tycker jag personligen att det valet känns lite för förutsägbart.

Själva hade jag satsat på vintage. Märket inte jätteviktigt med något med en riktig arbetshäst i, fint patinerad tavla och ett lite slitet läderband till det. Tycker vitt läder funkar väldigt bra för tjejklockor.

Och gemene mannen har en rolex Sub. Sjukt kul det också.
Att du inte kommer med ett annat förslag sen är ju bara ännu tråkigare. "Nått vintage", mm, fint tips där..
 
Topp