Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är det här för fickur?

Diskussion i 'Vintage' startad av Carlton, 21 oktober 2013.

1. Carlton
    Trådstartare

Carlton Stadsbo

Hej på er!

Jag undrar vad det här är för fickur och om det har något värde? Är en kompis till mig som fått det av sin farfar..
    Lite halvtaskig bild men hoppas att någon vet något. På urtavlan står det J. Calame Robert och i locket står det något med 1676 och är en symbol.

Några idéer? Jag är helt novis vad det gäller vintage och i synnerhet fickur!

2. China

China Guest

Tillverkad av James Calame-Robert eller Courvoisier Freres (samma ägare och parallell tillverkning), lite svårt att sia om utan att ha sett eventuella stämplar i boetten och urverket.

eriksson850, Ariste och Carlton gillar detta.
  3. Carlton
    Trådstartare

Carlton Stadsbo

Okej nej det förstås, får försöka ta mig en titt om jag kan hitta några nummer så kanske det underlättar..

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Värdet brukar väl tyvärr vara lika med kilopriset på eventuell ädelmetall i boetten.