• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det här för klocka??

Ale

Cartier
Men vi, folk utan mobil med kamera, vad skall vi toucha på?
Ni ska trycka lätt på avtryckaren medan den delen av bilden som ska vara skarp är i mitten. Sen kan ni flytta/komponera om bilden (om så önskas) med avtryckaren fortfarande till hälften intryckt. När fokus är där den ska och kompositionen är rätt trycker ni ner helt.

På så sätt kan man få bilder där inte alltid fokus är i mitten = finare bilder.
 

linnea

Breitling
IOM att jag inte läst alla svar sparkat jag kanske in öppna dörrar med detta :p

20 klockan hade när den var ny en guldplätering som var 20 mikrometer tjock (vad det är nu efter användning är svårbedömt).

Eftersom det står incabloc på tavlan kan man dels veta att urverket är mekaniskt. Detta då incablock är en infästningsmetod för rubinlagren till balanshjulet där de sitter i fjädrande klämmor som tillåter att de kan röra sig lite vilket minskar risken att axeln går av vid stötar.

IOM att det står incabloc på tavlan daterar jag den till någonstans 30-tal eller tidigt 40-tal eftersom incabloc var det heta då och alla som hade det skrev ut det på tavlan.


Tack för svar. Ja den är lite sliten med tycker bara det är charmigt!
Okej, jag öppnade den och det var några rosa stenar där, trodde det var plast eller glas!
Vad coolt, trodde inte den var så gammal:)
 

racksingen

Breitling
Lånar tråden och undrar om någon vet vad det här är för klocka...?
Vet bara att det var någon släktings.
11130731_10205962896862742_1852613327_n.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Här är den roligaste loop lugen som jag pillat på. Mikroliten Hamilton i helisad platina.

image.jpg


Välkommen förresten, och kul med smak för vintage (finns även ett eget myshörn för sådant).

OBS att jag är en gift man, låter som en tveksam fulgubbe att vifta med en fin klocka och locka in i ett "myshörn"...
 
Topp