• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hej
Ska hjälpa en vän att skaka liv i denna skönhet.
Vad vet ni om modellen? Någon som vet vad det för verk??
Hans morfar vann henne i en rally tävling på den tiden då modellen var populär...
Tack
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har manualen, men det är fasan inte lätt att skriva med, en av delarna vill verkligen inte som jag... Tog en paus och fortsätter i morgon. Det ska gå, men får åka till Schwitz för en chronograf kurs innan nästa gång...
Tack för ert stöd och hjälp mina vänliga nördar...
Nördkungen
 
Valjoux køptes upp av ETA, så Valjoux ær det inkorrekta namnet.
Det ær ett ETA 7750-verk, och skulle inte råda någon att skruva i ett verk, oavsett svårighet utan korrekta verktyg och kunskap då det æ många fall bara slutar illa, æven om man nu får ihop den igen så ær antagligen excentrarna och justeringarna i verket fel. Att få dessa rætt kræver mycket træning och erfarenhet och jag avråder starkt att skicka era klockor før att servas av någon som "kan lite halvt"...
Cool klocka før øvrigt!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Valjoux køptes upp av ETA, så Valjoux ær det inkorrekta namnet.
Det ær ett ETA 7750-verk, och skulle inte råda någon att skruva i ett verk, oavsett svårighet utan korrekta verktyg och kunskap då det æ många fall bara slutar illa, æven om man nu får ihop den igen så ær antagligen excentrarna och justeringarna i verket fel. Att få dessa rætt kræver mycket træning och erfarenhet och jag avråder starkt att skicka era klockor før att servas av någon som "kan lite halvt"...
Cool klocka før øvrigt!
Bifall, jag sa det till ägaren av klockan, går det inte så får han lämna in det till dig... Roger över, Roger ut
 
Topp