Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är det här för strap? 22mm tropic aktigt?

Diskussion i 'Vintage' startad av mrt4, 1 oktober 2016.

1. mrt4
    Trådstartare

mrt4 Stadsbo

image.jpeg image.jpeg Någon som känner igen det här?

Hittade det i min klocklåda med diverse så att säga :)

Kommer inte ihåg vad jag fått det ifrån, det är 22mm och har lätt "curved ends" i princip raka men man ser en lite sväng.

I ändarna där bandstiften ska in står det "2222" och på spännet står det "INOX"

Postar i vintage då det lär ha suttit på en vintage :)

Men är det ett tropic? Vad kostar ett sånt här?

Mvh Robin

Highvalley gillar detta.
  2. Highvalley

Highvalley Bonde

Från:
    Stockholm
    Hong Kong-"Tropic". Gissar på ett par hundralappar på ebay men det finns säkert medlemmar med bättre koll på prisbilden.

eriksson850 gillar detta.
  3. mrt4
    Trådstartare

mrt4 Stadsbo

tacl för svaret, möjligt att du har rätt.

Men jag måste ju säga att om det kostar 200 spänn är det ett billigt sätt att lyfta en vintage!

4. Highvalley

Highvalley Bonde

Från:
    Stockholm
    Absolut! Har ett liknande 18 mm med våffelmönster och ovala "racinghål". Mjukt och snyggt och trevligt. :)

mrt4 gillar detta.
  5. Highvalley

Highvalley Bonde

Från:
    Stockholm
    Har ett riktigt 22 mm Tropic med böjda ändar som väntar på sin klocka. Så här ser det ut.

jabla, eriksson850, M.L. och 1 annan gillar detta.
  6. mrt4
    Trådstartare

mrt4 Stadsbo

Åh nice!

Är det stor Skillnad på dom tycker du?

7. Highvalley

Highvalley Bonde

Från:
    Stockholm
    Skulle inte säga "stor", men det är lite oftast lite bättre finish och mer gediget spänne på de schweiziska. Jag hade inte brytt mig så mycket om det inte var nån jättefin klocka som kommit på Tropic en gång i tiden. 20 mm med böjda ändar kan bli häpnadsväckande dyra på ebay pga att man kunde köpa Rolex Submariner med ett sådant för många år sedan. Är själv ute efter ett 20 mm till min Enicar Sherpa OPS som levererades så när den var ny. Då är det ju lite kul faktiskt.

jabla och theargonaut gillar detta.