• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vad är det med ryssar och osmaklighet?

meo_swe

Audemars
Jag hade förut en voatok, som gick till Afsjödahl efter han öppnat upp sig om en av sina mardrömsdater. Efter denna fått lämna boet har suget funnits efter ännu en. De kostar ju ingenting, och har en svårslagen charm.
Men det gäller ju att hitta rätt objekt, och då jag kan nästan noll om ryska klockor så fick jag gå på estestik och rent flyt.
Till slut landade denna pjäs hemma hos mig. I sann rysk anda fick man knacka på glaset för att den skulle ticka igång, och dem verkar sacka ca 3minuter/vecka. Men det kan jag leva med. Den är ju bara så härlig!
Någon som kan berätta mer om t.ex. urverk, ålder etc?

20140112_163314_zps85dd8af3.jpg

Jämförelse med min LLD
20140114_232441_zpsd48754d5.jpg

20140114_232500_zps18e06e2f.jpg

urverket!

20140114_232620_zps23f1ad7c.jpg
baksidan!


Notera dessutom det hejdlöst ryskt smaklösa blåa läderbandet! :D

Ps. Skriver på luren, så jag reserverar mig från tavfel och autocorrect
 

leicaphile

Panerai
Det är iaf en "riktig" modell med 2623H verket. Det finns en hel den frankens med modifierade 12-timmars urverk på ebay och andra ställen.

Den du har skulle användas för personal på u-båtar om jag minns rätt; de tre segmenten representerar vilka skift de jobbar.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den ser bra ut! Som medinfoto säger så ser allt ok ut. Raketa brukar man säga är Ryssarnas motsvarighet till Timex!
Billiga och stundtals väldigt välgående. Kul med CCCP märket över index 6 som man brukar säga är en slags godkänd märkning!

Kul klocka!

Grattis!
 

meo_swe

Audemars
Den ser bra ut! Som medinfoto säger så ser allt ok ut. Raketa brukar man säga är Ryssarnas motsvarighet till Timex!
Billiga och stundtals väldigt välgående. Kul med CCCP märket över index 6 som man brukar säga är en slags godkänd märkning!

Kul klocka!

Grattis!
Över klockan 12 menar du väl? ;-)
Dessa ryssar är ju sjukt roliga, låter som ett kärnkraftverk gör den också.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den ser bra ut! Som medinfoto säger så ser allt ok ut. Raketa brukar man säga är Ryssarnas motsvarighet till Timex!
Billiga och stundtals väldigt välgående. Kul med CCCP märket över index 6 som man brukar säga är en slags godkänd märkning!

Kul klocka!

Grattis!


Fast jag måste säga att i så fall har ryssarna lyckats bättre med den estetiska designen på urverken, fulare urverk än Timex får man leta efter! :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja den ser ju trevlig ut, kul med informationen från medinfoto om att den är gjord för ubåtspersonal. Själv har jag beställt hem en Vostok, ryssarna har gjort en del roligt genom åren så då får man passa på:)
 

meo_swe

Audemars
Necropostar lite i min egna tråd här. Såg precis denna märkningen, och undrar om någon vänlig själ kan förklara vad det är?
20150102_163954.jpg

Vad jag kan se så verkar det stå "AW", men jag kan inte vara säker..
 
Ingen vacker skapelse det där verket inte...
Taskig finishering, noll kantbrytning och antagligen högst ifrågasättbar kvalité av material.

Precis som det mesta från Ryssland! :D
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Trevligt ur. Jag har en liknande. Inköpt under en resa i Sovjetunionen 1990. Hittade den i en låda för några år sedan. Tyvärr icke-fungerande numera.
MJqHCni.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
De kan alltså inte slipa ner de vassa kanterna, byta ut de lidltillverkade visarna, ha en tavla som inte är ritad för hand av en full isbjörn. Men guld kan de jävla asen ha i klockhelvetet..?
VADFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ RYSSAR?!?!?!?!


Ha, ha lugn nu! Det är endast ett tunt lager guld vi pratar om:) ! Tycker klockan är riktigt häftig!
 
Topp