• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för en filur?

U

urinvånaren

Guest
Ropade in denna märkliga klocka på Tradera för 120:- inkl frakt (Kunde inte låta bli),men vad är det för en klocka? och vad finns för historia bakom detta märke "Beleco, Incablock" ? Jag känner mig inte lurad, med hoppas kanke att ni suveräna personer på k:s kanske kan lösa gåtan. Tacksam emot svar och trevlig helg! :D
 

Bilagor

  • Beleco 3.jpg
    Beleco 3.jpg
    31.3 KB · Visningar: 389
  • Beleco 2.jpg
    Beleco 2.jpg
    35 KB · Visningar: 364
  • Beleco 1.jpg
    Beleco 1.jpg
    26 KB · Visningar: 367

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vet inget om märket. Men eftersom det står waterproof på boettlocket så är den tillverkad före 1970. Kanske inte så mkt hjälp....
 
U

urinvånaren

Guest
Tack för tipsen! ska kolla upp detta, tacksam emot fler svar :D
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snygg boett och tavla, är boetten i rödguld eller har jag kalibrerat skärmen åt fanders? :)
Kan inget om märket men boett och tavla påminner om hur Omegas Seamasters såg ut under 50-talet.
Nice catch!
 
U

urinvånaren

Guest
Tack! Jag tror att du rätt, vad jag hört( om det nu stämmer )så köptes fabriken upp av Omega 1959!! Tack Ariste :D
 
Topp