Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är detta för en filur?

Diskussion i 'Vintage' startad av urinvånaren, 2 mars 2013.

1. urinvånaren

urinvånaren Guest

Ropade in denna märkliga klocka på Tradera för 120:- inkl frakt (Kunde inte låta bli),men vad är det för en klocka? och vad finns för historia bakom detta märke "Beleco, Incablock" ? Jag känner mig inte lurad, med hoppas kanke att ni suveräna personer på k:s kanske kan lösa gåtan. Tacksam emot svar och trevlig helg! :D

Bifogade filer:

2. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vet inget om märket. Men eftersom det står waterproof på boettlocket så är den tillverkad före 1970. Kanske inte så mkt hjälp....

3. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Incabloc verkar vara en av "shock proof" varianterna som väl var ganska populära att stämpla på urtavlan ett tag, liknande Citizens "Parashock" (köpte nästan en sån nyligen!).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Incabloc_s ... ion_system

Vad står det på urverket? Om du kan identifiera modellen kan det kanske hjälpa dig att iallafall lura ut när den kunde tillverkats.

4. urinvånaren

urinvånaren Guest

Tack för tipsen! ska kolla upp detta, tacksam emot fler svar :D

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Snygg boett och tavla, är boetten i rödguld eller har jag kalibrerat skärmen åt fanders? :)
    Kan inget om märket men boett och tavla påminner om hur Omegas Seamasters såg ut under 50-talet.
    Nice catch!

6. urinvånaren

urinvånaren Guest

Tack! Jag tror att du rätt, vad jag hört( om det nu stämmer )så köptes fabriken upp av Omega 1959!! Tack Ariste :D