• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för godbit?

SSL

Audemars
Sån här ser man ju inte var dag. Finns det någon ref till den? Så man kan hålla koll inför framtiden så att säga.

GmDOfNy.jpg


Någon här som är ägare till klocka eller bild? Hittade den på datorn.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Eftersom det står "PRECISION" på urtavlan och den inte har chapter ring bör det vara ref. 5500 men det är flera saker jag inte gillar med den där urtavlan men svårt att bedöma med en så liten bild.
 

SSL

Audemars
Eftersom det står "PRECISION" på urtavlan bör det vara ref. 5500 (det är iaf inte 6298 eller 6150) men det är flera saker jag inte gillar med den där urtavlan men svårt att bedöma med en så liten bild.


Ja, bilden är lite kass. Enda jag har på den tyvärr. Antagligen bara sparat ned den när man surfat runt.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Färgen, fonten, placeringen av texten, placeringen av kronan, siffrornas utformning... ;) Det är för mycket som inte stämmer. Jämför med ett par riktiga från Mike Wood.
Skillnad!
Hade aldrig sett en Exp Precision förut, vad jag kan minnas.
Sen blir man lite störd av PVD:n när man ska bedöma, tycker jag....
Tack för lektion! Uppskattas. :)
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Mycket tokigt där. Jag skulle möjligen kunna sträcka mig till att det kan vara en serviceurtavla till en ref. 5500 - den ska iaf inte se ut sådär om den är "original to the watch". De utgår enligt beskrivningen vintageklockor - som de sedan uppenbarligen PVD:ar. "Edition of 50" är ju också bara ett marknadsföringsknep, tror knappast de har plockat upp 50 vintageklockor av respektive modell och sedan modifierat dem.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Mycket tokigt där. Jag skulle möjligen kunna sträcka mig till att det kan vara en serviceurtavla till en ref. 5500 - den ska iaf inte se ut sådär om den är "original to the watch". De utgår enligt beskrivningen vintageklockor - som de sedan uppenbarligen PVD:ar. "Edition of 50" är ju också bara ett marknadsföringsknep, tror knappast de har plockat upp 50 vintageklockor av respektive modell och sedan modifierat dem.

Exakt det tänkte jag också. I-min-röv att de har 50 klockor på lager.

5500 (om det är en sån) är som bekant en populär referens bland rymliga samveten.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
ooh akta dig! min stora dröm för några år sedan var en explorer. hittade en mycket billig via chrono som jag höll på att slå till på men blev i sista sekund misstänksam över priset och började googla. märkte att flera (precis om Falcone säger) moddar 5500 med explorer dials för att lura novischer. som tur gjorde jag min hemläxa (som sedan också ledde till detta stora intresse i allmänhet) och avstod köpet.
 
  • Like
Reactions: ssl

Mr Chance

Kalmar
Har inte pvd-trenden (den lilla som var) avstannat? Det är i all fall min bild. Hursom gillar jag inte den här, även om den skulle vara legitim.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
5500 (som egentligen/också? är en Air-King) är en datumlös automat (1520/1530?) i 34mm, 1016 är en datumlös automat (1520/1530?) i 36mm.

då förstår jag! men än en gång, en novisch (som jag den dagen jag höll på att överföra pengarna) ser knappt skillnad på 2 mm och kan lätt tro att klockan egentligen är kosher med tanke på det liknande utförandet (slät glasring, oysterboett osv..)
 

Andrew

Cartier
Mycket tokigt där. Jag skulle möjligen kunna sträcka mig till att det kan vara en serviceurtavla till en ref. 5500 - den ska iaf inte se ut sådär om den är "original to the watch". De utgår enligt beskrivningen vintageklockor - som de sedan uppenbarligen PVD:ar. "Edition of 50" är ju också bara ett marknadsföringsknep, tror knappast de har plockat upp 50 vintageklockor av respektive modell och sedan modifierat dem.

Här är företagets adress i China Town.
Företaget ska enligt hemsidan ligga på andra våningen på 46 Hester Street NY.
Uselt.
11844694736_b38c15af65_z.jpg
 

SSL

Audemars
Tack gubbar. Tar bort bilden från datan så den inte åker upp på flashback om ett bast med texten "vart hittar jag den här godbiten billigt?"
 
Topp