• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för Hermes-klocka, och vad kan den vara värd?

Songer

Omega
Hej!

Behöver hjälp med en klocka min syrra har fått.
Det ända jag vet att det är stål/guld, samt att märket är Hermes.

Tacksam för svar!

12825258_10154004891326170_114359025_n.jpg 12804229_10154004891201170_1947146390_n.jpg
 

Songer

Omega
Ser riktigt taskig ut. Hur ser certifikatet ut?
Har inte kikat på det, syrran bor i Stockholm.
Hon fick den av våran mammas förra kille. Han var en halvkänd fotograf.
Han hade en del pengar. Därför jag är förvånad om det nu vore Kina.
Guldet har hållt sig gult sedan hon fick den, trots daglig användning. Det är ca 4-5 år sedan.

T.om min flickväns Certina i guldfärg mer mer sliten i "guldet"
Men ska försöka få tag i bild på cert.
 

Portofino

Panerai
Hej!

Behöver hjälp med en klocka min syrra har fått.
Det ända jag vet att det är stål/guld, samt att märket är Hermes.

Tacksam för svar!

12825258_10154004891326170_114359025_n.jpg 12804229_10154004891201170_1947146390_n.jpg


Säker? Finns något typ av certifikat också, har inte sett det dock.

Visst stavar man det water resistant... Inte waterresistant. Nog för att de är fransmän men det där verkar vara skrivet av någon stackare i Asien. Och att folk med pengar ändå köper fejk är ingen nyhet.
 

Songer

Omega
Har bett om certfikatet, kommer bild imorgon.
Kul att utreda lite!
Kan det ändå vara riktigt guld? Även fast klockan är fejk?
 

Johan S

Omega
Finns en Clipper på Chrono24 med samma stavning på boettlocket. Har faktiskt sett flera klockor från Hermes där water resistant är ett sammansatt ord. Hur pass äkta din systers klocka är låter jag dock var osagt då jag har alldeles för dålig koll på Hermes.
image.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Har inte kikat på det, syrran bor i Stockholm.
Hon fick den av våran mammas förra kille. Han var en halvkänd fotograf.
Han hade en del pengar. Därför jag är förvånad om det nu vore Kina.
Guldet har hållt sig gult sedan hon fick den, trots daglig användning. Det är ca 4-5 år sedan.

T.om min flickväns Certina i guldfärg mer mer sliten i "guldet"
Men ska försöka få tag i bild på cert.
Bättre att be syrran gå in på Kaplans och få en vettig värdering.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Är den äkta ber jag om ursäkt men isåfall tycker jag att Hermes har en mörk klock historia då kvalitén ser bristfällig ut
 

tomrum

Breitling
Kan väl inte påstå att jag har superkoll på certifikatet i sig, men mina föräldrar var precis i Kina och köpte en Mulberry plånbok på en sådan fake-market. Fick med ett jättefint liknande certifikat med datum och varunummer ;)
 

Songer

Omega
Kan väl inte påstå att jag har superkoll på certifikatet i sig, men mina föräldrar var precis i Kina och köpte en Mulberry plånbok på en sådan fake-market. Fick med ett jättefint liknande certifikat med datum och varunummer ;) Certifikat betyder inte alltid äkthet, inte enligt min erfarenhet iallafall!
Det förstår jag. Hoppades att någon hade sett ett annat och kan verifiera att det ser lika ut.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tyckte först att datumet såg lite konstigt ut, men det är kanske bara modellen. 80-talet kan vara svårt, då klockorna gärna ser ut lite som idag 10-15 år gamla fakes. Jag skulle nog ändå kunna tänka mig att den är äkta men att läderbandet inte hör till klockan, utan är moddat från ett vanligt klockarmband.
Det bästa är som någon skrev tidigare och glida in till kaplans för en värdering, alternativt on du öppnar klockan försiktigt och visar oss urverket.
 

Songer

Omega
Tyckte först att datumet såg lite konstigt ut, men det är kanske bara modellen. 80-talet kan vara svårt, då klockorna gärna ser ut lite som idag 10-15 år gamla fakes. Jag skulle nog ändå kunna tänka mig att den är äkta men att läderbandet inte hör till klockan, utan är moddat från ett vanligt klockarmband.
Det bästa är som någon skrev tidigare och glida in till kaplans för en värdering, alternativt on du öppnar klockan försiktigt och visar oss urverket.
Yes, ska se vad Hermes säger på mail först, om de är "äkta" serienummer så går jag vidare.
Det är som sagt syrrans klocka, har den inte tillgänglig, så kan inte visa den hur som helst.
Hon bor inte i samma stad, så har bara fått bilder av henne som jag laddat upp.
 
Topp