Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är detta för klocka?

Diskussion i 'Vintage' startad av Tony7, 26 augusti 2015.

1. Tony7
    Trådstartare

Tony7 Torpare

Hej, har länge undrat över den här urcoola träklockan. Den har bara en timvisare, mekaniken är helt i trä och drivs av snören och tyngder som tyvärr saknas. Skulle vara jättetrevligt att få veta mer om den och blir glad för all input.
    Hälsningar, Tony

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      103,4 KB
      Visningar:
      112
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      234,4 KB
      Visningar:
      108
  2. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Inleder med att hälsa dig välkommen till forumet! Det var ett annorlunda första inlägg må jag säga. Personligen är detta helt utanför min kunskapsnivå, får se om någon annan på KS kan hjälpa dig. Jag misstänker att du har redan har googlat och sökt information om klockan? Om det är ett arv eller liknande kanske någon i din närhet kan något om klockans ursprung? Hur som helst, välkommen igen och lycka till med att få information om din träklocka.

3. Kamelen

Kamelen Stadsbo

Reproduktion av gammalt ur levererades i byggsats

4. Tony7
    Trådstartare

Tony7 Torpare

Tack för svar och för välkomnandet! Underbart med trevliga människor och samlad kunskap på dessa forum. Mvh Tony

Kamelen gillar detta.