Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är detta för klocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Johnfro, 8 augusti 2016.

1. Johnfro
    Trådstartare

Johnfro Torpare

Hejsan allihopa. Behöver hjälp med en sak. Jag blev bestulen på min omegaklocka imorse. Då jag behöver göra en polisanmälan så behöver jag veta vad det är för någon och lite detaljer så att säga. Jag tror det är en kaliber 1011 men jag är bra osäker.

Bifogade filer:

2. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Tråkigt. Hur gick det till?

3. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Johnfro gillar detta.
  4. Johnfro
    Trådstartare

Johnfro Torpare

Jag var på en klubb här i Barcelona. Vid 4 hade jag klockan på armen, vid 7 var det borta. Så någon stal dem rakt av armen på mig... Jävla förbannad alltså. Säkerligen inte dyr. Men alltid ska det vara någon klåfingrig jävel vill ha en bit av kakan...

5. KenKun

KenKun Biskop

Oj, flinka fingrar... Var du berusad? Var det någon som skakade hand med dig, eller tog på dig extra länge?

Ska faktiskt till Barcelona nu på söndag, hm :)

6. Skeeter

Skeeter Stadsbo

Det vanliga tricket är att ett par personer trängs eller blockerar dig (rätt vanlig normal situation på en klubb), det behövs ganska lite kroppskontakt för att bli tillräckligt distraherad för att bli plockad på allt möjligt även om man är nykter, oftast lämnas grejorna över direkt till en 3:e person i närheten så även om du skulle märka något så är grejorna borta...

7. Johnfro
    Trådstartare

Johnfro Torpare

Jag har faktiskt ingen aning. En för många tequila u know... Lägg aldrig telefonen på bordet. Då kommer det någon som lägger en karta över den och snor med sig den sen. Dom har sina trix. Ha lite tajtare byxor och ingen klocka som du tycker om. Jag vill i alla fall ha den i 2 månader här

8. Pauledward

Pauledward Biskop

Från:
    Sverige
    Lämna daytonan hemma!!!

Otroligt tråkigt att höra @Johnfro hoppas att du får den hjälp du behöver och lycka till i polisärendet!

Johnfro gillar detta.
  9. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Tipsar att du frågar i vintagedelen, tror det ger bättre utdelning då klockan i sig är vintage! Trist när sånt här händer! :(

10. Johnfro
    Trådstartare

Johnfro Torpare

11. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Håll hårt i allt. Barcelona är känt för sina ficktjuvar.
    En bekant blev rånad där nyligen genom att två lite större män tog tag i varsin arm och en tredje plockade allt han hade på sig :(

12. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    En på mitt jobb blev av med sin IWC Big Ingeniuer på stranden i Barcelona...

Torsten gillar detta.
  13. Zcorp

Zcorp Bonde

Från:
    08
    Fy fan, lider med dig

14. KenKun

KenKun Biskop

Jag och tjejen har varit i Barcelona flera gånger, aldrig haft några problem. Kan nog bero på att vi inte brukar vara ute sent, och nu tar vi även med oss en liten knodd.
    Ska dock ha ögonen öppna :)

Torsten gillar detta.
  15. stelah

stelah Biskop

Jag har varit i Barcelona flera gånger och visst har det förändrats till det sämre sen första gången jag var där. Då stod Guardia Civil i varje gatukorsning med automatvapen. Det var under diktatorn General Francos regim. Det är inte för inte som de gamla gubbarna i spanien längtar tillbaka till den tiden då det var ordning och reda. Det finns dock fler som vittnar om det motsatta. Barcelona är, trots försämringen, inte värre än resten av världen. Oavsett politisk hållning kan all forskning peka på att det är mer kriminalitet och missbruk i de samhällen som har stora klassklyftor. Det är lätt för den rike att se det omoraliska i att den fattige stjäl. Är det någon som har lust att gå in i Ancienne Vintage Gallery Pro på Rambla Catalunya 100 08008 Barcelona Spanien och titta på den här PAM243 åt mig och återkomma med en bedömning vore jag mycket tacksam. https://www.chrono24.se/panerai/luminor-1950-submersible-1000m--id4553937.htm

Hoppas det reder sig bra med din klocka. Hoppas du går hem kl 22 hädanefter. Det är inte samma klientel ute dagtid och nattetid, vart i världen du än vänder. Jag beklagar och hoppas det blir bra för dig och att klockan kommer tillrätta.

Mårtenssons ur Brookfield