• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för länk? (Omega)

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Hej,

Har en Omegalänk som jag inte riktigt är på det klara med vad den passar ihop med. :cool:

Den är märkt: stainless steel Omega No. 12. Endlinks är märkta med: 48 och mäter 19mm

Bilder:
image.jpg

image.jpg
image.jpg


Borde jag köpa en klocka som passar till länken? Vilka klockor passar?

Tacksam för info!

Ha en fin kväll!
 

rogart-63

Patek
Ser ut som en 1171 länk? Men endlänkarna har jag inte sett innan? Om det skulle vara #49 skulle det vara två spår inte ett? Ser mer ut som ett par #77? Gissar att dom är fake?
 

Patrik J

Rolex
19mm mellan luggarna, så vi är nere på 60-tal. Gammal speedylänk. Ändlänkarna till 19mm speedys är värda en del, svåra att få tag i.
De hör kanske inte ihop med varandra. Den där länken har aldrig kommit med en 19 mm gammel-Speedy. De hade dessutom ändlänkar #6. Var #48 hör hemma vet jag dock inte.
 

rogart-63

Patek
Sorry :eek:. Visst finns det en 48 endlink . Läste 49. Dom kan nog vara värda en bra slant om dom är i gott skick. kanske inte lika mycket som ett par 6:eek:r?
 

inox

Cartier
Sent svar men ändå.
Tror inte de är värda så mkt, köpt en 1175 med #48 på omega forums för typ samma pris som utan ends och den hade legat ute ett tag när jag köpte.
#48 är kortare än#6 så dom passar inte riktigt på straight lugs. Vet inte vilka de satt på original
 
Topp