• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för nån "Omgea"

Wettex

Cartier
Fick precis en klocka av en spansk kollega som han sa var köpt på nån loppis för några år sen. Har väldigt dålig koll på omegadressare men denna kan väl ändå inte vara kosher? Försökt googla fram nån liknande men inte lyckats riktigt.

Mäter ca 38mm utan krona, tvådelad boett, longinesmärkt boettlock.... Ja.. Vad är det för styggelse jag fått?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Verk från ett mormorsur? Välgjord boett måste jag säga annars hade jag gissat på en gammal marriage. Tredelad boett? Kan det vara en longinesboett?
 

Martin Lovasz

Audemars
Boetten är tidigast från mitten av 40-talet då man bytte till att sätta serienumret på insidan bakboetten och man slutade även att matcha med att sätta det lilla numret på ett av hornen. Jag ser inget serienummer på urverket och då skulle det röra sig om ett riktigt gammalt urverk vad jag förstår, tidigt 1900-tal?

De boetterna var så fint tillverkade att man inte hör något snäpp när man sätter ihop boetten eller tar isär dem.

Jag hart två longines boetter som letar efter inneboende och kanske skulle man gör något liknande. :)
 
Senast ändrad:
Topp