Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är detta för nån "Omgea"

Diskussion i 'Vintage' startad av Wettex, 7 april 2016.

1. Wettex
    Trådstartare

Wettex Stadsbo

Från:
    Umeå
    Fick precis en klocka av en spansk kollega som han sa var köpt på nån loppis för några år sen. Har väldigt dålig koll på omegadressare men denna kan väl ändå inte vara kosher? Försökt googla fram nån liknande men inte lyckats riktigt.

Mäter ca 38mm utan krona, tvådelad boett, longinesmärkt boettlock.... Ja.. Vad är det för styggelse jag fått? image.jpeg image.jpeg image.jpeg
    image.jpeg

Martin Lovasz och Aurum gillar detta.
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Verk från ett mormorsur? Välgjord boett måste jag säga annars hade jag gissat på en gammal marriage. Tredelad boett? Kan det vara en longinesboett?

Wettex gillar detta.
  3. Wettex
    Trådstartare

Wettex Stadsbo

Från:
    Umeå
    Ja tredelad är den ju givetvis...... Kanske är en gammelfranken gjord av lite spillbitar.. :)

4. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Boetten är tidigast från mitten av 40-talet då man bytte till att sätta serienumret på insidan bakboetten och man slutade även att matcha med att sätta det lilla numret på ett av hornen. Jag ser inget serienummer på urverket och då skulle det röra sig om ett riktigt gammalt urverk vad jag förstår, tidigt 1900-tal?

De boetterna var så fint tillverkade att man inte hör något snäpp när man sätter ihop boetten eller tar isär dem.

Jag hart två longines boetter som letar efter inneboende och kanske skulle man gör något liknande. :)

Senast ändrad: 7 april 2016
    Wettex gillar detta.