• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta? Leverans med UPS

Osclat

Cartier
image.png
Levereras klockan till dörren eller? Eller lämnas den vid närmaste postombud som jag hoppades att den skulle göra?
Nu blev man lite besviken att man får klockan en dag senare..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
image.png
Levereras klockan till dörren eller? Eller lämnas den vid närmaste postombud som jag hoppades att den skulle göra?
Nu blev man lite besviken att man får klockan en dag senare..
Levereras till dörren. Ring och be att få hämta upp det, eller försök få de att leverera en tidpunkt du är hemma. Kanske de behöver portkod osv...
 

JKanon

Omega
Senast jag beställde med ups skulle jag vara hemma mellan 10 och 15, annars skulle jag få hämta det hos deras lager – i Stockholm
 

Maro

Audemars
Haha sist jag fick paket hem så hade dårarna öppnat mitt garage och lagt den där! Blev ju glad att jag slapp vänta men sååå sjukt att öppna dörren och bara lägga det där!
 

Scudetto

Omega
Senaste avsändare anlitade UPS så lämna de paketet utanför dörren vid lägenhet, vilket skämt!
Samma här, å jag hade ringt innan å sagt att de inte fick lämna den utanför dörren. Om jag inte var hemma fick de ta tillbaka den.. Jag reklamerade tjänsten men de såg inte mig som kunden, så fick ingen kompensation..
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vid två tillfällen har PostNord lämnat paket till min granne istället som råkat befinna sig ute. Vad i helvete är det för sätt egentligen? Till saken hör att jag avskyr denna människa något oerhört och vill inte befinna mig i närheten av aset, ännu mindre att behöva gå dit och be om grejer.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det är väl inte riktigt tänkt att man ska leverera till hemadress utan till ens arbete och det fungerar ju utmärkt iaf för mig.
 

tissoter

Audemars
Vid två tillfällen har PostNord lämnat paket till min granne istället som råkat befinna sig ute. Vad i helvete är det för sätt egentligen? Till saken hör att jag avskyr denna människa något oerhört och vill inte befinna mig i närheten av aset, ännu mindre att behöva gå dit och be om grejer.
Känns riktigt dåligt spontant, jag skulle ringt och pratat med någon höjdare på Posten och påpekat detta.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Känns riktigt dåligt spontant, jag skulle ringt och pratat med någon höjdare på Posten och påpekat detta.
Det skulle ju vara ganska lätt för mig att säga att paketet aldrig kommit fram överhuvudtaget. Ingen signatur finns ju. Men samtidigt lär den typen av paketfrakt inte vara försäkrad så jag vinner inget på det...
 

tissoter

Audemars
Det skulle ju vara ganska lätt för mig att säga att paketet aldrig kommit fram överhuvudtaget. Ingen signatur finns ju. Men samtidigt lär den typen av paketfrakt inte vara försäkrad så jag vinner inget på det...
Nej det är sant dock kan det ju vara bra om brevbäraren får en tillsägelse och det blir korrekt i framtiden :)
 
Topp