Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är detta?

Diskussion i 'Vintage' startad av Theddan, 14 mars 2015.

1. Theddan
    Trådstartare

Theddan Torpare

Tjena, är nyss reggad på detta forum! Sitter och dricker pilsner med farsan då vi började diskutera klockor. Jag själv är ägare av en Sjöö Sandström UTC extreme & farsan äger en Rolex Submariner, samt lite annat kul. Hur som helst. Farsan berättade en lång och intressant historia om hur han kommit över en klocka som jag är minst sagt nyfiken över. Ingen av oss har någon som helst koll på vad detta är bortsett från att det är en Longines och att det sitter ett mekaniskt urverk i den som spinner som en katt, tunn som satan är den dessutom. I och med dess historia tror jag att det handlar om 70-tal.

Hoppas att bilderna inte blir allt för stora.
    Mvh / Theddan

Icaras, eriksson850 och Gummo gillar detta.
  2. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej och välkommen! Tyvärr sitter jag inte på någon kunskap som kan hjälpa dig.. Men jag tror det finns andra på forumet som kan :)
    Är det några stämplar på boetten? Ladda upp bilder på baksidan och urverket om det är möjligt så kan säkert någon hjälpa er

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Så, låt oss höra historien! Du kan ju inte bara nämna det viktigaste sådär i förbifarten... :)

Savagear114, Anders W, Icaras och 3 andra gillar detta.