• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är ditt samlade klockvärde?

Vad är ditt samlade klockvärde?

  • 0-10 10 000 kr

    Röster: 20 8.6%
  • 10 001-25 000 kr

    Röster: 32 13.8%
  • 25 001-50 000 kr

    Röster: 54 23.3%
  • 50 001-100 000 kr

    Röster: 52 22.4%
  • 100 000-

    Röster: 74 31.9%

  • Totala väljare
    232

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Blev lite nyfiken efter att ha läst de olika buden i denna tråden: https://klocksnack.se/threads/det-samlade-värdet.26127/

Jag sökte efter liknande trådar och hittade inget så jag hoppas inte ämnet redan diskuterats. Oavsett kan det vara läge för en ny tråd som behandlar ämnet då forumet fått mycket nya medlemmar på senaste.

Omröstningen är anonym.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det blev lite fel under det första alternativet och det ska självklart stå 0-10 000 kr och inget annat.
 

hedbrg

Panerai
Tror inte att den här tråden kommer ge ett statistiskt signifikant svar, gissar att storsprättarna i större del är mer aktiva på forumet än småsprättarna. Så min gissning är att den här undersökningen kommer peka mer norrut 'än den verkliga sanningen, men än dock intressant.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer körde en omröstning tidigare. Tror du som han behöver ha en skala till 1 000 000
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Precis. Värdet hos många kan nog svänga mellan 25-75t på bara några dagar, kanske spika på 100 några dagar, för att falla till 25 igen. Flippandet gör det statistiska materialet svårläst. Tror jag :nailbiting:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Precis. Värdet hos många kan nog svänga mellan 25-75t på bara några dagar, kanske spika på 100 några dagar, för att falla till 25 igen. Flippandet gör det statistiska materialet svårläst. Tror jag :nailbiting:


Nja, jag tror ändå flipparna håller sig inom ett visst spann ändå.
 

Knight

Cartier
Även om många flippar så stannar klockorna vad jag kan se oftast inom forumet. Individens samlade värde skiftar, men totalen ökar säkerligen. Intressant frågeställning ändå.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi har redan haft en tråd som denna, dock utan poll så det kan ju bli lite roligt det här.

Tror dock du skulle haft 100-200, 200-500, samt "över 500" också.
 

Johe

Omega
Intressant ändå att den största enskilda kategorin är över 100'. Och så får man gissa att spridningen är minst lika stor bland de som svarat där!
 

Apansson

Torpare
Tror att 100-200 skulle vara ett ganska vanligt spann. Då har man 2-3 riktigt fina kvalitetsur, vilket nog inte är så ovanligt här.
 

UNO

Panerai
Det borde ha funnits några högre intervall eftersom de påverkar så mycket,
Lite som att rensa mail, ta bort två stora eller trehundra små.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det skulle vara intressant att se om det finns någon korrelation mellan antalet inlägg på KS och värdet av klocksamlingen. Skulle gissa på att de 200 mest aktiva har ett betydligt högre medelvärde än de övrig ca 4000.

Bara att starta en tråd med omröstning ;)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Bara att starta en tråd med omröstning ;)

Bra ide´! Tror dock att det kan bli lite svårt att få ett rättvist svar eftersom många som inte är så aktiva inte kommer att svara. Men man kanske skulle ha en omröstning bland de som har fler än 100 inlägg, kanske 200, 500 eller var man ska dra gränsen har för värde på sin samling.
 
Topp