• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är egentligen grejen med Guld?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Till en början var jag väldigt skeptisk till guldur, men ju mer jag kollade desto mer ville jag äga en.
Något speciellt är det med guld, så är det bara.
Tyngden, lysern, känslan.

Till er som säger att "guld inte passar mig", köp en guldklocka, ha den på dig i en vecka, sen blir du bekväm och älskar guldklockor :)
Även om du är under 40 funkar det perfekt.

 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Till en början var jag väldigt skeptisk till guldur, men ju mer jag kollade desto mer ville jag äga en.
Något speciellt är det med guld, så är det bara.
Tyngden, lysern, känslan.

Till er som säger att "guld inte passar mig", köp en guldklocka, ha den på dig i en vecka, sen blir du bekväm och älskar guldklockor :)
Även om du är under 40 funkar det perfekt.


Så jävla grym.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag drömmer om helguld om nätterna. Problemet är att jag snöar in mer och mer i nördighet (inte alltid pris dock), så det blir besvärligare och besvärligare att uppnå målet... DD är ju sjukt fett, men svärfars limiterade Flagship är också grym, och en IWC, eller...
Midas kanske...

Guld är en härlig metall. Alla blir lite stirriga så de håller i en tacka eller två, glansen, färgen, det kulturella värdet och vetskapen om det ekonomiska värdet.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ok,vi tar denna day-date.
image.jpg

Är guldvärdet 10k, 20k eller kanske ännu mer?
Länk: http://www.uret.se/rolex-day-date-champagne-18-karat-gult-guld-o36-mm-p-19559.html
 

Apansson

Torpare
Sorry, MK lär vara guldbelagt som det mesta liknande trams är. Dvs. det är samma lyster iom att det är samma material du ser på en helguldare.
Fast de ser ju verkligen inte likadana ut, de ser mycket plattare ut i färgen, inte samma härliga levande gula ton som t.ex rolex har. I alla fall hur jag upplever det.
 
Topp