• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är en keeper?

thomastheswede

Audemars
Keeper nr 1 (finns dessvärre fler):
image.jpg


Studentpresent, kommer aldrig lämna.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Keeper samt graal, uttryck som existerar, men tappar sin mening helt om man loggat in på klocksnack.se .
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min keeper,rätt säker
20150118_103420.jpg
Det var jag också i 1,5 år. Hade längtat efter klockan i två år innan jag köpte den. Kändes som ett rejält steg uppåt både i pris och kvalitet mot mina tidigare klockor.

Skulle kunna säga samma sak om denna:
image.jpg


Underbar klocka som egentligen uppfyller alla mina kriterier på en grym klocka men rätt var det är så blir man rastlös och behöver sälja något för stt köpa nytt och då sitter inget säkert. :bored:
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Det var jag också i 1,5 år. Hade längtat efter klockan i två år innan jag köpte den. Kändes som ett rejält steg uppåt både i pris och kvalitet mot mina tidigare klockor.

Skulle kunna säga samma sak om denna:
image.jpg


Underbar klocka som egentligen uppfyller alla mina kriterier på en grym klocka men rätt var det är så blir man rastlös och behöver sälja något för stt köpa nytt och då sitter inget säkert. :bored:
Cirkulerar över den som en gammal asgam.
 

CarlV

Cartier
Så en keeper behöver inte vara bara en klocka! Det kan vara flera klockor! Rangordnar man då keeprarna ! Denna är min keepraste jag har! Det är som ha ett harem! Vem ska jag ta! Det borde finnas en favorit i båda fallen!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Så en keeper behöver inte vara bara en klocka! Det kan vara flera klockor! Rangordnar man då keeprarna ! Denna är min keepraste jag har! Det är som ha ett harem! Vem ska jag ta! Det borde finnas en favorit i båda fallen!

En klocka behöver det ju inte vara, det kan exempelvis vara en hustru.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Den första Rolexen med ens eget namn på garantikortet är en keeper. Alternativt en födelseårsfavorit i extremt fint skick.
 

thomastheswede

Audemars
Jag har delat in mina keepers i "har en historia som gör att de stannar" och "nån sorts graal som jag äntligen köpte". Den första kategorin är ju 110% solid keepers men helt ärligt så är ju frågan vad som händer om en ännu bättre graalklocka dyker upp...

Ännu en skönhet från kategori 1, min FÖRSTA klocka någonsin. Gissar runt 1972 och dealen var att jag skulle lära mig klockan först, sen skulle jag få en klocka.

image.jpg
 

aadde81

Cartier
Förutom att klockan känns speciell (kan tolkas på många sätt) är chansen större att den också förblir en keeper om den inte är alltför dyr. Dvs. är inget man kommer behöva sälja om man av någon anledning behöver frigöra mycket pengar. För mig är den klockan min Seiko Pouge.

20150125_121805.jpg
 
Topp