• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är er största fysiska prestation?

Josef B

Bestraffaren
För tre år sedan så var jag i ett skede i mitt liv där jag behövde få till en ändring. Jag köpte gymkort, styrketränade varannan dag, joggade varannan dag. Har alltid tränat i mitt liv och hade mina rutiner. Men nu tittade jag mer på Youtube och hittade flera och olika sätt att träna. De största ändringarna som jag gjorde till skillnad från yngre åren var:
- Intervallträning, både efter jogging och gympasset. Tex olika övningar med upphopp eller/och backträning (efter jogg).
- Intensiteten. Jag såg till att jag alltid var varm i kroppen, högst 1-2 min vilopaus mellan repsen. Hade alltid en sweatshirt på mig för att hålla mig varm. Innan styrkepass ca 20-30 min uppvärmning på löpband.
- Proteiner. Förutom att jag fick i mig proteinshakes, 1 morgonen, 1 vid lunch, 1 mellan fikapaus fram till träningspasset och 1 efter träningspasset. Tryckte även i mig nån kvarg varje dag och keso innan läggdags. Jag åt för övrigt som vanligt med en del skräpmat med kastade in mer grönsaker och kött. Ingen alkoholintag alls under denna tid.

På 2-3 veckor gick jag ner från 83 kg till 70-71 kg. Nära 13 kg alltså. Väldigt stolt :)
Dessvärre kunde jag inte hålla formen under en längre tid efter det. Jag träffade min nuvarande sambo, diskbråck och andra skador hopade sig. Så jag tappade helt enkelt motivationen. Nu lever jag livet i stillsamhet med chips, choklad och tv i soffan.
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Imponerande! Ett bevis att allt går om man vill oavsett bakgrund. Visade detta för tjejen precis och sa att det blir Everest innan 40 (32 nu) hon pratade något om separation, hörde inte riktigt! :dead:
Ska kolla upp UCPA, måste man kunna Franska?
@Rozzy

/Jazze
32 år? Perfekt. Nej, man måste inte kunna franska. Däremot kommer du lära dig franska fraser och klättertermer på vägen :)

_MG_3664_zpsb9bb1494.jpg
_MG_3654_redigerad-1_zpsd715d8d4.jpg
P1010153.JPG


Från förra vinterns randonnée tur mellan Larch och Briancon;
IMGP2708.JPG
IMGP2815.JPG
IMGP2945.JPG
IMGP3037.JPG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Att jag tog mig upp ur sängen i morse... Nejdå; men jag är stolt/glad över nedan:

- För många år sedan var jag med om en allvarlig olycka som höll på att kosta mig livet. Livet fick jag behålla men jag vaknade upp förlamad.
Jag fick höra att jag skulle sitta i rullstol resten av livet men envis som man är lyssnade jag inte på dom - och 7 år senare med sjukgymnastik och intensiv träning var jag instruktör inom Taekwondo, akrobatik och Parkour.
- För drygt tre år sedan hade jag tappat formen och lagt på mig lite. Inte tränat på ett par år. Samtidigt som ångesten ökade varje kväll. Jag kontaktade en personlig tränare och med intensiv träning och hård kosthållning samt nolltolerans mot alkohol/öl lyckades jag gå ner 17-18 kilo på 6 veckor. Detta var dessutom över sommaren, vilket gör att jag är lite extra stolt över det. (Vem vill inte äta gott och dricka bärs på sommaren? :bored:). Höll detta i ett år i alla fall (jaa jag ska börja träna igen).
- Jag hade en till grej men den glömde jag bort
 

LI0N

Panerai
I armén i Finland hör det till att man går barettmarschen. När man gått barettmarschen och har alla barettkrav får man rätten att bära den gröna baretten. Marschen är ca. 80 km lång och man har 26 timmar på sig.
Vi gick genom ett vattendrag, bar bandminor (ca. tio kg), sprang en två kilometers språngmarsch och det ösregnade hela jävla tiden. Jag tappade förstås ryggsäcken i vattnet och gick med våta kläder och utan handskar halva vägen i mars. Tog en snabb tupplur på någon gång mitt i natten och vaknade upp med lila/svarta händer.
Det var dock bara att bita ihop och en månad efteråt satt baretten på huvudet och man var cool.
 

ScubaKing

Audemars
Svårt att säga, men att jag vid korta stunder lyckas umgås med min svärmor är nog bland dem tre största fysiska såväl som psykiska prestationerna jag någonsin gjort. Skulle ni känna henne skulle ni inse det med råge slår både språngmarsch i Finland och Everest...
 
Senast ändrad:

Johe

Omega
+1 på båda! 3 st Sthlm Marathon och en mara i Nice. Jobbigast var första maran för då var jag ovan och skadad redan från start. Keb var jobbigt för det var kallt och lite läskigt med klättringen (östra leden, vintersträckningen)

Edit: ok maran 2012 var också jobbig pga vädret...

Nu kan jag lägga till två marathon till, ett till Stockholm och ett Berlin. Och ett Vasalopp, även om jag inte tyckte det var så jobbigt jmf med maran. Så sex marathon, en keb-bestigning och ett Vasalopp.

Sen är det kanske relevant i sammanhanget att jag gick ned 40 kg (~120 -> ~80) för 15 år sedan och hållit vikten sedan dess. Slutade också röka och snusa för 10 år sedan.
 
Otränad?!?!
5 km i Lindvallen dagen innan, på hyrda skidor........
Det är otränad!
(Och det fick jag lida duktigt för)

Hem till sverige från Kenya sent torsdag kväll, anmälan till vasan på fredagen (köpt plats på blocket). Till Sälen lördag, startar absolut längst bak med magsjuka och malettfinger, urusla skidor (två cm snö klibbar fast under) klarar repen med en hårsmån.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Att varit på gymmet 2-3 ggr/v och löpaspåret 1 ggr/v i 20 år i sträck utan uppehåll:)

Det var en bedrift Sanna mina ord! :)
Jag är periodare. Vilket är synd för har nog bra kropp att få snygg med lite engagemang (smal, lite underhudsfett, lättränad etc.) :D Men börjat löpa mer igen nu ca 3ggr/vecka iaf, rätt skönt. Bara ta tag i gymmet med...
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Vätternrundan i beutalt ösregn och motvind under hela rundan. Cyklade inte på flera år efter det. :chicken:

Därefter kommer nog lite hiking med hudar upp för fina toppar i Canada, 4-5h upp, sen 5-7min puder sen var man nere igen.

Då har jag inte räknat med det som alla föräldrar kämpar igenom dagligen som att jobba utan att sova, att bära 8 matkassar i ena handen ett barn i andra samtidigt som man fäller ihop barnvagnen osv:pirate:
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Har sprungit ca 150 löpartävlingar sedan 2009, på distanser mellan 5k och 30k (Lidingö). Men jag gillar att springa skiten ur mig så den prestationen kanske inte är så imponerande egentligen.

Då smäller kanske silvermedalj på Norrlandsmästerskapen i brottning högre. 1991-1992 nån gång. Ungdom 57 kg tror jag det var.
 
Topp