• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lenne

Breitling
2-Faktor
image.jpeg image.png image.jpeg image.png image.jpeg Vad kan denna klocka vara värd ungefär? Årtal är tidigt 50-tal. Klockan är ärvd av sin farfar/pappa, så personen i fråga är tredje ägaren. För 20 år sedan tog han den till en AD i England för att reparera den, varpå AD:n erbjöd sig köpa klockan för 5000 pund i ett icke fungerande skick. Både jag och han var intresserade att veta ett ungefärligt pris. Personligen fick jag känslan av att den inte är värd så pass mycket, svar uppskattas!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    95.2 KB · Visningar: 73

brinktime

Cartier
2-Faktor
Oj, beror på. Guld eller stål, hur pass skadad är tavlan, radium/tritium/inget, skick överlag.

För 321:
Det jag kan säga är att riktigt taskiga ex bör gå på ca 10k och ett bra ex i guld på 60k. Ungefär så. Men betänk sedan att du har en servicekostad som är hög och att klockan oftast måste till Omega vilket tar tid.

För 861:
Klart billigare men om en 321: a kostar 20k bör nog en 861: a kosta 10-15k. De dyraste 861: orna bör vara en 145.016 i 18K med band på 18K.

Det låter som om du kan tänka dig både 321 och 861 och således verkar du inte vara lika petig som mig och vissa andra som enbart tittar på 321. Om det är så skulle jag rekommendera 861 då det är ett kanonverk men du slipper höga servicekostnader och långa väntetider vid service.

Tack för svaret.
Vad skulle du säga om priset på en 321:a i stål som enl. uppgift är servad och har "Turler-tavla"?

//Erik
 

fc2

Rolex
Tack för svaret.
Vad skulle du säga om priset på en 321:a i stål som enl. uppgift är servad och har "Turler-tavla"?

//Erik
Antar att du tänker på en Seamaster med 321? Svårt att svara på, vissa handlare övervärderar udda tavlor likt Turler men hade den legat ute för 25 hade jag snappat upp den helt klart. Förutsatt att tavla och verk var i ok skick.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
IMG_0122.PNG
Antar att du tänker på en Seamaster med 321? Svårt att svara på, vissa handlare övervärderar udda tavlor likt Turler men hade den legat ute för 25 hade jag snappat upp den helt klart. Förutsatt att tavla och verk var i ok skick.
Verkar som det blir en Seamaster 321 med Turlertavla i toppskick. Lite överpris sett till din värdering, men kommer trots allt med box och en Omegalänk. Får hoppas att den är lika fin live sen, tack för hjälpen :)
 

mattias92

Breitling
Hej allihopa! Är ny här men klockpassionen har funnits länge har tänkt köpa en utav dessa:
Tudor Black Bay på Länk med blå eller svart bezel.
Eventuellt en Omega Seamaster Diver.

Lutar mest åt en tudor men skulle behöva lite hjälp med vad jag bör betala för en pjäs!

Mvh
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej allihopa! Är ny här men klockpassionen har funnits länge har tänkt köpa en utav dessa:
Tudor Black Bay på Länk med blå eller svart bezel.
Eventuellt en Omega Seamaster Diver.

Lutar mest åt en tudor men skulle behöva lite hjälp med vad jag bör betala för en pjäs!

Mvh
Dom ligger på ca 20.000 kr med länk, begagnat då alltså, ett par år gamla.
 

fc2

Rolex
IMG_0122.PNG

Verkar som det blir en Seamaster 321 med Turlertavla i toppskick. Lite överpris sett till din värdering, men kommer trots allt med box och en Omegalänk. Får hoppas att den är lika fin live sen, tack för hjälpen :)

Mina priser kan du nog se som typ ebay-priser så om du betalar lite till så gör du ingen dålig affär. Fantastiskt fin klocka f ö.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Är tråkigt nog tvungen att sälja två av mina favorit klockor då jag snart ska flytta, vilket som vi alla vet kostar en hel del.

Ena är en HKED Bundeswehr
NPNoho2.jpg

Den andra är en Seiko SNZH57 med FFF mod.
966be189-0172-49b0-bbfb-08aca4a1a5fa
OIVZwBP.jpg

Båda klockorna är i absoluta nyskick och fungerar perfekt.
Vad tror ni jag kan få för dem? Vet att HKED Bund inte går att köpa längre då det var ett WUS F71 projekt.

Ledsen för de "flashiga" bilderna. Hade dem på datorn.

Tack på förhand
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Är tråkigt nog tvungen att sälja två av mina favorit klockor då jag snart ska flytta, vilket som vi alla vet kostar en hel del.

Ena är en HKED Bundeswehr
NPNoho2.jpg

Den andra är en Seiko SNZH57 med FFF mod.
966be189-0172-49b0-bbfb-08aca4a1a5fa
OIVZwBP.jpg

Båda klockorna är i absoluta nyskick och fungerar perfekt.
Vad tror ni jag kan få för dem? Vet att HKED Bund inte går att köpa längre då det var ett WUS F71 projekt.

Ledsen för de "flashiga" bilderna. Hade dem på datorn.

Tack på förhand

Någon som har en aning?
 

Wiliamo

Panerai
Hej!
Är tråkigt nog tvungen att sälja två av mina favorit klockor då jag snart ska flytta, vilket som vi alla vet kostar en hel del.

Ena är en HKED Bundeswehr
NPNoho2.jpg

Den andra är en Seiko SNZH57 med FFF mod.
966be189-0172-49b0-bbfb-08aca4a1a5fa
OIVZwBP.jpg

Båda klockorna är i absoluta nyskick och fungerar perfekt.
Vad tror ni jag kan få för dem? Vet att HKED Bund inte går att köpa längre då det var ett WUS F71 projekt.

Ledsen för de "flashiga" bilderna. Hade dem på datorn.

Tack på förhand
Seikon typ 2k är väl rimligt, är väl däromkring snzh med den modden brukar gå för. Wus-klockan har jag ingen aning om men läser att nypris var 370$ så säg 1,5-2k även där. Någon får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Seikon typ 2k är väl rimligt, är väl däromkring snzh med den modden brukar gå för. Wus-klockan har jag ingen aning om men läser att nypris var 370$ så säg 1,5-2k även där. Någon får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar.
2k för seiko låter definitivt rimligt. De brukar hämna där någonstans. Kan dock tänka mig att WUS klockan om inte nu, kanske senare kan ligga högre i pris. Med tanke på att det endast finns ungefär 250st eller något sånt. Kan ha helt fel dock.
 

Wiliamo

Panerai
Kan dock tänka mig att WUS klockan om inte nu, kanske senare kan ligga högre i pris. Med tanke på att det endast finns ungefär 250st eller något sånt. Kan ha helt fel dock.
Vet absolut nada om klockan eller projektet men känns som det är en liten klientel (iaf inrikes) som skulle vilja pynta över ursprungspriset. Kolla på WUS om någon vet samt om någon är intresserad där, du kan ju få napp. Lycka till :)
 

card

Panerai
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en fullset Cartier Tank Francaise W51008Q3 från 04?

Svårt med damklockor..

IMG_2309.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan dock tänka mig att WUS klockan om inte nu, kanske senare kan ligga högre i pris. Med tanke på att det endast finns ungefär 250st eller något sånt. Kan ha helt fel dock.
Tycker den är ascool, hade gärna köpt den om jag inte precis bränt hela klock-kontot på annat.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, förklara gärna vad som gör denna klocka cool.
För mig känns det precis som Panerai-kopian Marina Militare (eller vad dom heter)
Eller Steinhart när de rippar rolex.
/j
Detta är ju inte en stor tillverkare som lever på överprisade designkopior, ganska stor skillnad.
 

sirjane

Trabantföraren
2-Faktor
Har en Speedmaster Professional 42mm First Man on Moon från 2012. Fullset och i ett bra skick, ej servad. Har en bekant som vill köpa den och jag ska då lägga de pengarna på en ny klocka. Vad är ett rimligt pris tro?
 
Topp