• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har läge att köpa en seiko ananta på Söderbergs Ur Kristianstad
IMG_2256.JPG

Ägaren köpte den själv men vantrivdes med den. Limited edition 0-700 st. Han har bara haft på den nån dag så den är i nyskick.
Han lade ut den för 16000kr för några veckor sen. Nu när jag hälsade på så var den i skåpet där 50% hägrade. Alltså 8000kr.
Kostade inte dessa ca 45000kr nya?
Köpa??? Dock så vet han inte var han har gjort av boxen. Har jag tur så hittar dom den i butiken i Hässleholm.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har läge att köpa en seiko ananta på Söderbergs Ur Kristianstad
IMG_2256.JPG

Ägaren köpte den själv men vantrivdes med den. Limited edition 0-700 st. Han har bara haft på den nån dag så den är i nyskick.
Han lade ut den för 16000kr för några veckor sen. Nu när jag hälsade på så var den i skåpet där 50% hägrade. Alltså 8000kr.
Kostade inte dessa ca 45000kr nya?
Köpa??? Dock så vet han inte var han har gjort av boxen. Har jag tur så hittar dom den i butiken i Hässleholm.
@yonsson
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har läge att köpa en seiko ananta på Söderbergs Ur Kristianstad
IMG_2256.JPG

Ägaren köpte den själv men vantrivdes med den. Limited edition 0-700 st. Han har bara haft på den nån dag så den är i nyskick.
Han lade ut den för 16000kr för några veckor sen. Nu när jag hälsade på så var den i skåpet där 50% hägrade. Alltså 8000kr.
Kostade inte dessa ca 45000kr nya?
Köpa??? Dock så vet han inte var han har gjort av boxen. Har jag tur så hittar dom den i butiken i Hässleholm.

Bra pris om skicket är någorlunda OK!
Stålisarna brukar gå för strax under 15 i Japan.
Den har för övrigt handpolerad/lackad Urushu dial, riktigt cool.
 
Bra pris om skicket är någorlunda OK!
Stålisarna brukar gå för strax under 15 i Japan.
Den har för övrigt handpolerad/lackad Urushu dial, riktigt cool.
Bra pris om skicket är någorlunda OK!
Stålisarna brukar gå för strax under 15 i Japan.
Den har för övrigt handpolerad/lackad Urushu dial, riktigt cool.
Ja jag läste om Urushi trädet. Dom tar sav från trädet och använder som lack
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
8000kr är billigt. Ska gå in där strax och se om de har fått tag på boxen.

Hur viktig är box och papper vid köp? Nu är ju priset nästan viktigare eller?
Just den svarta är ju inte jättelättsåld jämfört med den andra även om den svarta är LE så jag ser färgen som ett större problem än boxen. I an box lär det ju däremot gå att sälja den för enkelt för 8-10 igen.
 

Jimpa

Panerai
De hittade inner och ytterbox så jag köpte den
image.jpg
Grattis. Blir glad att få läsa om när folk här inne gör klipp! Rolig läsning varje gång det sker :) Hoppas du får större glädje utav den än förra ägaren. Och släng gärna upp lite wristshots sen. Blev nyfiken på modellen! Mvh

Edit : kanske pinga mig i nån seiko tråd så inte pöbeln vaknar :D
 
Senast ändrad:
Ska tydligen inte finnas många av den svarta med roséguld detaljer i Sverige.
Benny på Söderbergs ur visste bara en till i Stockholm som hade beställt en svart.
25 st av 700 gick till usa enligt dom som (vet) på nätet
 
Topp