• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blyfot

Cartier
Det beror väl snarare på om du vill ha en eller inte?
Du kommer kanske inte göra några jättepengar på att sälja den i andrahand om det är så du tänker.

http://www.chrono24.se/omega/ref-21...ga&refId=21230412001003&showpage=&sortorder=1
Jag har redan en SMP så det känns lite onödigt att köpa en till även om jag trivs väldigt bra med den. Tänkte inte göra någon vinst på den, snarare använda den ett tag (ungefär ett halvår) och sedan sälja den och då få igen pengarna, om det går
 

Brunleif

Panerai
Jag har redan en SMP så det känns lite onödigt att köpa en till även om jag trivs väldigt bra med den. Tänkte inte göra någon vinst på den, snarare använda den ett tag (ungefär ett halvår) och sedan sälja den och då få igen pengarna, om det går
Ja jag ska inte lova något, men tror knappast att du förlorar många kronor på den affären och du gör som du vill.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad säljs Tudor Black Bay för? Ser annonspriserna men vad är rimligt säljpris?
Ska hjälpa till att sälja en Black uttagen från Rob för ca 1 år sedan. Kan man få 23.000kr?
 

mglaum

Panerai
Jo det tror jag. Har ju annonserats ganska många för 22-24 och tycker själv att 23 kan vara rimligt. Kompisen har tre Black Bay men är nu sugen på en Navitimer.
Hej,

Beror väl på men som du säger så ligger priset någonstans mellan 22-24 tkr, självfallet blir det lägre om man valde varianten med armbandet och inte länken, om man har inhouse-modellen så kan det bli lite högre kan jag tänka mig.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Testar igen, tycker att Sjöö Sandström är svårvärderade. Vad ska en Royal Steel 37mm på läder kosta? Inga tillbehör men nyligen servad..
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Tack, är nöjd med den jag har.. tycker värderingen är knepig iom den bristfälliga marknaden! :)
IMG_0102.JPG
 

Maer

Cartier
En Seiko 5 snxj90 i nyskick och oanvänt jubilee. Nypris i Sverige ca 2900. Så vitt jag slutsåld världen över och ur produktion.
 

Barabom

Omega
År, skick, tillbehör osv...
Annars säger jag mellan 1000 och 150000.

Vad är det för referens?
36mm - 38mm?
Kikat på ref 94613 / 76213 och dessa är 36 mm
Dessa jag hittat har en bra skick, dock ingen som har tillbehör. Kan inte säga exakta årtalet tyvärr, inte heller något höjdare på Tudor mer än att jag tycker de är extremt snygga för en bra peng.
 

Totte

Panerai
IMG_0379.JPG
Funderade på att sälja min Longines Legend Diver No Date. Så jag började googla runt lite för att få ett hum om prisbilden.
Det verkar blivit populära, eller? Hittar ingen på C24. På forumen ute i vida världen har de senaste gått för ca 2000 dollar. Och eBays enda ligger på 2800 dollar?!
Vad är rimligt?
 
Senast ändrad:
Topp