• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har lite funderingar på sälja min Omega Aqua terra skyfall 38.5 fullset. Vad är ett rimligt pris för den?

Den finns i lager på Uret för 37.
Har sett dem säljas här för ca 32-35.

Har tyvärr inget svar på din fråga, men är inte Skyfall-varianten som inte säljs längre med ram runt datumfönstret till exempel?
@niklaskarl , bra om du kompletterar med info för att få så bra svar som möjligt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Va? Du får leta om du ska hitta en nära 30-strecket. Kollar du på kvartsklockor eller något nu?

Och är det inte så att den "riktiga" Skyfallen är 38,5mm med datumram och som inte går att köpa ny längre?

EDIT: Minns inte vem som köpte en blå AT på en flygplats senast, och som skrev i tråden att handlaren menade att den riktiga Skyfallen är jäkligt svår att hitta. Någon som kanske minns bättre än jag vilken tråd det var.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0379.JPG
Funderade på att sälja min Longines Legend Diver No Date. Så jag började googla runt lite för att få ett hum om prisbilden.
Det verkar blivit populära, eller? Hittar ingen på C24. På forumen ute i vida världen har de senaste gått för ca 2000 dollar. Och eBays enda ligger på 2800 dollar?!
Vad är rimligt?
Öööh, sist jag kollade på LLD med datum på 10' och utan datum strax däröver, typ 12-13.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vad ser du som jag inte ser? Sökte på Omega skyfall och hittade ingen över 30.
Surfar på mobilen och precis som du skriver hittar jag inget i spannet 32-35. Jag får leta i datorn också, annars backar jag från mitt påstående.

Och nej, jag äger inte en själv och försöker inte driva upp priserna :)

Dock har jag reagerat på att flera beg AT har haft ett väldigt bra 2:ahandsvärde.
 
Senast ändrad:

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Och är det inte så att den "riktiga" Skyfallen är 38,5mm med datumram och som inte går att köpa ny längre?

EDIT: Minns inte vem som köpte en blå AT på en flygplats senast, och som skrev i tråden att handlaren menade att den riktiga Skyfallen är jäkligt svår att hitta. Någon som kanske minns bättre än jag vilken tråd det var.
Tror du har rätt angående begreppet men att många, lite slarvigt, kallar även den nya utan datumram för "skyfall".
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tror du har rätt angående begreppet men att många, lite slarvigt, kallar även den nya utan datumram för "skyfall".

Tack!! Började känna mig lite ignorerad i tråden :) Min poäng var att om det är den "riktiga" Skyfallen så är ju andrahandsvärdet högre, så att bara jämföra med andra 38,5 AT blir nog lite fel.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tack!! Började känna mig lite ignorerad i tråden :) Min poäng var att om det är den "riktiga" Skyfallen så är ju andrahandsvärdet högre, så att bara jämföra med andra 38,5 AT blir nog lite fel.
Men är det verkligen premium med en ram runt datumet. Är det inte snarare att Omegafolket försöker sig på en rolexare? Dvs hittar på nya ord som ska inbringa premium?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Men är det verkligen premium med en ram runt datumet. Är det inte snarare att Omegafolket försöker sig på en rolexare? Dvs hittar på nya ord som ska inbringa premium?

Det är min magkänsla men jag har inga källor att hänvisa till annat än vad jag har läst i diverse trådar på forumet. Sen har väl inte Rolex fanboys ensamrätt att hitta på fåniga saker att kalla premium och trissa upp priserna med :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Skulle spontant sagt att runt 28 känns rimligt. Åtminstone är det däromkring jag de brukar ligga...
Skall tilläggas att jag egentligen inte säger varken bu eller bä, mer än att jag inte sett några för 32-35k på forumet.

Sökte lite till, fortfarande i mobilen, men hittade två över 30k. Den ena vill jag minnas prisbumpades men hade ursprungligen ett pris på 32k (?).
https://klocksnack.se/threads/omega-sm-aqua-terra-150m.49576/#post-1234020
https://klocksnack.se/threads/omega-aqua-terra-skyfall-38-5mm.57436/

Med det sagt så är nog 32-35 inte ett rimligt pris för en 38.5, bara för att jag hittade ett par enstaka annonser (finns säkert några fler).
Som någon skrev innan så är det antagligen för högt.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Men är det verkligen premium med en ram runt datumet. Är det inte snarare att Omegafolket försöker sig på en rolexare? Dvs hittar på nya ord som ska inbringa premium?
Oavsett vad man tycker i frågan så kan man väl konstatera att marknaden styr priset. Nu råkar marknaden tycka att "en ram runt datumet" är premium (och jag häller med marknaden i detta fall) :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Oavsett vad man tycker i frågan så kan man väl konstatera att marknaden styr priset. Nu råkar marknaden tycka att "en ram runt datumet" är premium (och jag häller med marknaden i detta fall) :)
Jo visst, jag undrade just om det verkligen var premium på dessa, då jag aldrig hört att ramen runt tavlan betingade ett högre värde. Men så kanske det är?
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Christopher Ward C60 Pro Vintage 38mm? Fick hem den i början-mitten av Januari 2017. Alla papper, garanti etc följer med. Den är i absoluta nyskick.
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Rimligt för en Datejust 1601 år kring 69. Med svart diamanttavla. I bra skick. Och som de flesta man brukar se här på forumet med okänd historik. Men går inom 10sek.
De vanliga verkar ligger kring 23isch. Hur mycket mer kan man tänkas ge för att få diamanttavlan?
 

Jimpa

Panerai
Rimligt för en Datejust 1601 år kring 69. Med svart diamanttavla. I bra skick. Och som de flesta man brukar se här på forumet med okänd historik. Men går inom 10sek.
De vanliga verkar ligger kring 23isch. Hur mycket mer kan man tänkas ge för att få diamanttavlan?
Sätt DJ utan länk för 21-22k så en bit upp iaf med tanke på diamanter osv. Men är inget proffs ska tilläggas.
 
Topp