• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JohnDoe

Rolex
Är det bara jag som tycker att Subbarna gått upp ett snäpp sedan i höstas? Både 16610 och 16613 verkar ligga över 50 mot under 50 i höstas.
 

moka

Omega
Är lite inne på en ny dressare och har snöat in på en Tag Heuer så undrar om denna är rimligt prissatt? Saknar cert men kan få fram äkthetsbevis tydligen. https://m.blocket.se/Stockholm/Tag_heuer_carrera_calibre_6_71399511.htm
Bifogar två ytterligare bilder jag fick mig skickade.
IMG_5557.JPG
IMG_5558.JPG
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Är
Är lite inne på en ny dressare och har snöat in på en Tag Heuer så undrar om denna är rimligt prissatt? Saknar cert men kan få fram äkthetsbevis tydligen. https://m.blocket.se/Stockholm/Tag_heuer_carrera_calibre_6_71399511.htm
Bifogar två ytterligare bilder jag fick mig skickade.
IMG_5557.JPG
IMG_5558.JPG

Är den historiskt repig, eller är det fotot som spökar?
Oavsett så tycker jag inte att den är så våldsamt prisvärd... En snabb sökning på C24 talar om att det finns en oanvänd klocka i Tyskland (som dessutom är på länk, oavsett vad man nu tycker om det) för ganska precis 14.000kr.
Lite bökigare än att köpa ifrån någon på Blocket, men ändå...
 

moka

Omega
Är


Är den historiskt repig, eller är det fotot som spökar?
Oavsett så tycker jag inte att den är så våldsamt prisvärd... En snabb sökning på C24 talar om att det finns en oanvänd klocka i Tyskland (som dessutom är på länk, oavsett vad man nu tycker om det) för ganska precis 14.000kr.
Lite bökigare än att köpa ifrån någon på Blocket, men ändå...
Ganska säker på att det är fotot som spökar, iallafall enligt annonsen då den ska vara fint skick. Säljaren kunde eventuellt tänka sig släppa den för 12k vid snabb affär...
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ganska säker på att det är fotot som spökar, iallafall enligt annonsen då den ska vara fint skick. Säljaren kunde eventuellt tänka sig släppa den för 12k vid snabb affär...

Då är det väl delvis en annan femma... Hade det varit jag som skulle köpa så hade jag dock värderat en ny klocka på länk högre än de +2000kr i skillnad som den betingar.
 

JohnDoe

Rolex
Tror nog det tickat upp lite på 16610 under senare tid. Du kan nog få lite till utanför KS. Ut med den på blocket för 49 och gör avslut på 47.
 
D

Deleted member 14728

Guest
Det är en djungel därute och du gör helt klart bäst i att verkligen läsa på om olika långivare och vad de erbjuder. Jag skriver för en sida som betygsätter några av alla de här långivarna https://creditonline.today/se/credigo , men annars är det väl alltid en god idé att gå via de bolag som jämför olika sms-långivare för din räkning?
 
Senast redigerad av en moderator:

Platinum

Cartier
En orient ray med blå urtavla ?
Beroende på tillbehör, skick och version mellan 1000-2500 är väl rimligt. Finns väl nya för runt 2000?

Hur mycket brukar kosta CK klocka?
Calvin Klein brukar ej vara så populärt på forumet då det anses vara parfymklockor. Ska du köpa eller sälja? På blocket brukar det väl dyka upp sådana för runt tusenlappen, om de blir sålda vet jag dock ej.
 
En 93150 länk med 93160Aclasp 580endlinks, med diving extension.
En 9315 länk med nodate clasp, 380endlinks , med PATETED diving extension
Tack för hjälpen i förväg! :D

dI1zbwS.jpg
 

Heat_beat

Breitling
Rolex 16013, 1985, något repigt glass annars Certifikat, manual, box, ytterkartong. Vad tror ni den skulle gå på?
 

Bilagor

  • datejust2.jpg
    datejust2.jpg
    53 KB · Visningar: 65
  • Skärmklipp1.PNG
    Skärmklipp1.PNG
    51.8 KB · Visningar: 60

jsfoto

Breitling
Vad kan en Breitling Crosswind B13355 i använt skick men fullt fungerande, aldrig polerad, okänd servicehistorik (för ca. 2-3 år sedan enligt tidigare ägare, inget kvitto), med box (inner och ytter) + cert betinga i värde för dagen?
 

najkksorn

Cartier
Har funderat en del på denna Breitling, utseendet tilltalar mig utan en massa kronografer etc..
Via Chrono24 får jag upp liknande i en prisklass omkring 18-24k, dock vet jag inte om det är dess exakta motsvarighet

Yttermått får jag till 42mm, vilket inkl krona kan innebära 45-46mm? (är inte helt på det klara med om det stämmer bör tilläggas)

Vad jag undrar är helt enkelt är om jag betalar ett vettigt pris om jag slår till på denna?

https://www.blocket.se/Stockholm/Breitling_Superocean_1500M_2008_72280810.htm
 

niklaspåwebben

Breitling
2-Faktor
Ska köpa en klocka till min bror. Jag har bestämt mig för att en Omega Aqua Terra 36mm, automat, svart tavla. Klockan skulle passa honom perfekt. Har tittat på säljsidan här, och sett att det legat några ute senaste året. Svår klocka att hitta. Jag måste ha klockan innan Augusti i år. Har hittat en på chrono24. 3200dollar. Dyrt såklart och man åker väll på skatten där också, men den är helt oanvänd. Klockan behöver inte va ny. Men bra skick och gärna fullset, men funkar utan.
http://www.chrono24.com/omega/seama...ze-chronometer-36mm-black-dial--id4750465.htm
Jag undrar vad priset uppskattas till för klockan? Någon som har koll?
 

niklaspåwebben

Breitling
2-Faktor
En fråga till Explorer 114270 fullset -02. Med original kvitto och service kvitto på senaste servicen -07, opolerad. Mycket bra skick. Prislapp?
 
Topp