• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kyroc

Breitling
IMG_0452.JPG
Överväger att sälja min C9 Moonphase från Christopher Ward, har lite svårt med prissättningen bara, hoppades på lite hjälp, har en potentiell amerikansk köpare men jag skulle komma med ett prisförslag.

Den är inköpt september 2016, ursprungspris 1490 pund så låt oss säga dryga 17k? Höftar lite.
Första ägaren, alla tillbehör finns tillgängligt och klockan är i ett 9.5/10 skick skulle jag bedöma (reservation för min bristande kunskap). Den kom med 60 månaderw garanti. Tackar så mycket för alla som tar sig tiden att svara!

Mvh, Max

EDIT för lite spacingåtgärder
 

poormans

Rolex
God förmiddag!
Min jakt på en 16760 fortsätter och har spanat in den här som är från mitt födelsår 1987 men den är även prissatt till 79k vilket är över vad jag hade tänkt mig. Men om den verkligen är ett grymt ex så kanske det är värt att spara lite till?
Tänkte bege mig till butiken idag och kolla i allafall :)
Någon här med mer erfarenhet än mig som har någon imput på ffa
- pris och
- hur tusan jag kan se om den varit polerad kraftigt, och dom det spelar någon roll för pris?
Den saknar box och papper men det är inte något jag egentligen lägger så stor vikt vid då den kommer vara en klocka att använda dagligen.
Länk till annonsen:
http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/gmt-master-ii-36
Vänligen,
Erik

ser hårt polerad ut så jag skulle leta vidare med det priset
 

JB_XII

Rolex
Vad är rimligt pris för en Certina DS Action Automatic med tydliga tecken på användning? Kollade historiken på säljdelen, men har inte sålts så många de senaste direkt :)
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Finns inte så många 114060 ute. Vad går den en fullset från 2012-2015?
2016/2017 Hamnar väl på närmare 60 loppor?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_0452.JPG
Överväger att sälja min C9 Moonphase från Christopher Ward, har lite svårt med prissättningen bara, hoppades på lite hjälp, har en potentiell amerikansk köpare men jag skulle komma med ett prisförslag.

Den är inköpt september 2016, ursprungspris 1490 pund så låt oss säga dryga 17k? Höftar lite.
Första ägaren, alla tillbehör finns tillgängligt och klockan är i ett 9.5/10 skick skulle jag bedöma (reservation för min bristande kunskap). Den kom med 60 månaderw garanti. Tackar så mycket för alla som tar sig tiden att svara!

Mvh, Max

EDIT för lite spacingåtgärder
Ward är svårt IOM deras konstanta reor. Jag skulle väl ha en målbild på 8-10 för den, men det kan vara för att jag hellre får grejor sålda än bråkar om den sista femhunkan.
 

Depp-Erik

Cartier
Ursäkta om detta är lite OT, men vad är ett rimligt pris för att få en länk justerad hos en urmakare när man inte köpt klockan hos dem?
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kör en ordentlig sökning på köp&sälj senaste året, och kolla sen chrono24.

Lovar att du får en ganska bra bild av vad som är rimligt. :) (De som svarar dig här i tråden gör garanterat ungefär så)

Precis, och räkna med att handlare på Chrono24 tar några procent mer eftersom dom ofta har en garantier, en butik, löner och moms att betala.
 
Topp